Az ISO 9001 és a minőségirányítási alapelvek várható változásai
Az új ISO 9001 szabvány várhatóan 2015-ben jelenik meg a következő menetrend szerint:
2013. június: a CD (Committee Draft: bizottsági tervezet) szavazásra bocsátása,
2014. április: a DIS (Draft International Standard: nemzetközi szabvány tervezete) szavazásra bocsátása,
2015. július: az FDIS (Final Draft International Standard: nemzetközi szabvány végső tervezete) szavazásra bocsátása,
2015. szeptember: a nemzetközi szabvány kiadása (ISO 9001:2015).
Előző | Vissza a cikkek listájához | Következő |
A vállalati belsõ kommunikáció
2008-03-11
Nemcsak a munkatársaknak kell megismerniük a fõnökök gondolatait, ez fordítva is így van. A jó vállalati belsõ információs rendszer alkalmas a párbeszédre, ám a személyes találkozókat nem helyettesítheti.
ISO 9001, ISO 14001 ISO 17799 rendszerkiépítéshez, honlapkészítésre,HR Tanácsadásra állami támogatás segítségével kérje ajánlatunkat itt! Minden irányban A belsõ kommunikáció nem egyoldalú: fontos, hogy ne csak felülrõl lefelé, hanem alulról fölfelé, sõt oldalirányban is áramoljon az információ. Hasznos ismereteket ugyanis nemcsak a vezetõk adhatnak át a beosztottaknak, hanem ez természetesen fordítva is lehetséges: az azonos szinten lévõk is tanulhatnak egymástól. Eszközök Nagy cégeknél a kommunikáció bevett eszköze az újság, ezt sokszor - igen helyesen - az érintettek bevonásával készítik, ám egy havonta-negyedévente megjelenõ üzemi lap nem ad lehetõséget a gyors visszacsatolásra. Ebbõl a szempontból is korszerûbb eszköz a belsõ számítógépes rendszer - intranet -, s ilyen ma már a kis szervezeteknél is van. Jó, ha úgy alakítják ki, hogy lehetõség legyen a kétirányú kommunikációra, ha mód van bizonyos témák "megbeszélésére", ha vannak olyan felületek, amelyeken mindenki elhelyezhet információt. Ám ez sem lehet olyan hatékony, mint a személyes megbeszélés. Igaz, utóbbi a felesleges értekezletek sorának rémképét vetíti elõre, de ez megfelelõ elõkészítéssel elkerülhetõ. Fontos lehet, hogy azok is szót váltsanak egymással, akik a szervezeten belül máshová tartoznak ugyan, de munkájuk kapcsolódik egymáshoz vagy hasonló jellegû. Így például jó, ha más-más termékek értékesítéséért felelõs szakemberek találkoznak, s eltanulják egymástól a praktikákat. Szemtõl szemben A Coca-Cola kereskedelmi képviselõi például hetente többször is tartanak csoportgyûlést, megbeszélik a tapasztalataikat, kapnak új információt és megvan a lehetõség a visszacsatolásra is. A megfelelõ fórumok megteremtése mellett kulcskérdés, hogy olyan legyen a vállalati légkör, amelyben szabad véleményt, bírálatot mondani. Így a cégnél évente megtartott teljesítmény-értékelésen is párbeszéd folyik a dolgozó és felettese között: nemcsak a fõnök értékel, de a beosztott is elmondja, mi segítette a munkáját, s mi nem, például milyen szervezési nehézségekkel találkozott. Motiváció A Siemensnél úgy tartják, hogy a belsõ kommunikáció feladata nemcsak a hatékony információátadás, de a dolgozók motiválása is. A negyedévente megjelenõ Siemens Magazin célja, hogy a dolgozók olyan információkhoz is hozzájussanak, amelyek a vállalat egészét érintik, s megismerjék más ágazatok munkáját, mert ez erõsíti a vállalat iránti lojalitást. A színes újságot lakásra küldik, hogy mindenki biztosan megkapja, nyugodtan olvashassa, s a családtagok is belenézhessenek. Közös vállalati rendezvényekkel is segítik olyan emberek találkozását, akik a munka során nem ismernék meg egymást. Ilyen a Siemens Pódium, amelyen neves újságírók faggatnak ismert személyiségeket. Volt már vendég például Kern András és Kemény Dénes, a vízilabda válogatott edzõje. Sikeres rendezvényük a gyermeknap, amelyre három éve hatszázan, az idén pedig már kétezren mentek el. Már nem is férnek el külsõ helyszínen, a vállalat idõközben megújult s megnõtt központi telephelyén tartják. Így mód nyílt az egyik gyerek kérésének teljesítésére is: minden évben ültetnek egy fát gyermeknapon. Hasonló sikert könyvelhet el a Siemens Házibuli, amellyel a felnõttek ünnepelnek év végén. ISO 9001, ISO 14001 ISO 17799 ont>rendszerkiépítéshez, honlapkészítésre,HR Tanácsadásra állami támogatás segítségével kérje ajánlatunkat itt!
Jó, ha már az ismeretátadásnál gondolunk arra, hogy mi lehet a másik fejében, milyen kérdések merülhetnek fel benne - hiszen így tudunk csak válaszolni rájuk. A hatékony eszmecsere érdekében minél több személyes fórumot kell teremteni.
Küldd el ismerősödnek!
Kapcsolódó linkek:
- A nemzeti turizmusfejlesztési stratégia javítaná az életminõséget
- A támogatott cégek visszakérik az áfát
- Kiállításokon való részvétel szélesebb körû támogatása
- Látogatottsági rekord!
- Több pénz a népszerû pályázatokra
- Újabb lehetõség a kis- és középvállalkozások számára
- XIV. Magyar Minõség Hét Konferencia és Kiállítás
Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /var/www/clients/client1/web122/web/templates/consult/tpl.consultBlock.php on line 32
Kérdező: aranyvirag7 Kérdés: Tisztelt Cím ! Egy IX. József Attila lakótelepi társasházban lakom. A nyílászáróim elavultak, szeretném kicseréltetni azokat, de a lakóközösség nem járul hozzá, hogy közösen fogjunk neki. A kérdésem az lenne, hogy egyedül pályázhatok - e nyílászáró cserére . A Válasz: Itt olvasható |
Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /var/www/clients/client1/web122/web/templates/dictionary/tpl.dictionaryBlock.php on line 32
logisztika |