Az ISO 9001 és a minőségirányítási alapelvek várható változásai
Az új ISO 9001 szabvány várhatóan 2015-ben jelenik meg a következő menetrend szerint:
2013. június: a CD (Committee Draft: bizottsági tervezet) szavazásra bocsátása,
2014. április: a DIS (Draft International Standard: nemzetközi szabvány tervezete) szavazásra bocsátása,
2015. július: az FDIS (Final Draft International Standard: nemzetközi szabvány végső tervezete) szavazásra bocsátása,
2015. szeptember: a nemzetközi szabvány kiadása (ISO 9001:2015).
Előző | Vissza a cikkek listájához | Következő |
Tíz tanács: hogyan takarékoskodjunk a benzinnel?
2008-03-11
Mivel az olajárak mérséklõdésére belátható idõn belül aligha van remény, nem árt tisztában lenni néhány olyan trükkel, amelyek segítségével akár 20 százalék benzint is megtakaríthatunk. ISO 9001, ISO 14001 ISO 17799 rendszerkiépítéshez, honlapkészítésre állami támogatás segítségével kérje ajánlatunkat itt! A Goodyear abroncsgyártó óriásvállalat összeállította a takarékos benzinfogyasztás tízparancsolatát. ISO 9001, ISO 14001 ISO 17799 </font>rendszerkiépítéshez, honlapkészítésre állami támogatás segítségével kérje ajánlatunkat itt!
Ha nagy gázzal gyorsítunk, az ún. pillangószelep szélesre nyílik, a motor pedig gazdaságosan tud üzemelni. Miközben tehát erõteljesen nyomjuk a gázpedált, már 2000-es fordulatszám alatt is érdemes magasabb sebességfokozatba kapcsolni. Kis gázzal kiugorva ugyanakkor csak a pénzt dobjuk ki az ablakon. Vagyis a kívánt sebességet a lehetõ legmagasabb fokozatban tartsuk. Ez azt jelenti: nem szégyen ötvennél az ötödik fokozat!
Ha a gépkocsi egyenletes terepen halad, ne nyomjuk le a kuplungot, hanem hagyjuk mûködni a motorféket. Az üzemanyag-befecskendezõs motoroknál azonnal leáll az üzemanyag-ellátás, és a motor egy csepp benzin fogyasztása nélkül fékezi le az autót. Alapjáraton vagy kinyomott kuplunggal azonban továbbra is fogyaszt az autó. Ha a piros lámpánál túl korán nyomjuk ki a kuplungot, annyi benzint fogyasztunk, mint üresjáratban.
Legyünk elõrelátó és következetes vezetõk – tanácsolja a Goodyear. Sokkal több üzemanyagot takaríthatunk meg, ha nagyobb követési távolságot tartunk, mert ebben az esetben nem kell minden alkalommal fékeznünk, amikor az elõttünk haladó pénzpazarló azt teszi. Tartsuk tehát észben, hogy amikor fékezünk, elveszítjük azt az energiát, amit a gyorsítás során befektettünk. Ezzel a módszerrel nemcsak üzemanyagot spórolunk, hanem biztonságosabban is közlekedünk.
Egy 120 km/h sebességgel haladó jármû akár 15 százalékkal is kevesebb üzemanyagot fogyaszt, mint ha 140-nel menne. Hosszabb úton a nagyobb sebesség még idõnyereséget sem feltétlenül jelent, hiszen a gyakoribb tankolások miatt az út még tovább tarthat. A rendõrségi bírságokról nem is beszélve.
Az autó elektromossággal mûködõ kényelmi eszközeit szintén a motor által elégetett benzin táplálja energiával. Ügyeljünk arra, hogy a hátsóablak, vagy az ülésfûtések ne maradjanak a szükségesnél hosszabb ideig bekapcsolva, mivel ez száz kilométerenként akár egy literrel is növelheti a fogyasztást.
A heteken keresztül felszerelt tetõcsomagtartó pénzbe kerül. 80 km/h sebességnél a tetõcsomagtartó megközelítõleg 0,7 litert fogyaszt; a tetõn szállított kerékpár 100 kilométeren akár 3 literrel is növelheti a fogyasztást. Még a csomagtartóban lévõ súlyok fogyasztásnövelése is jelentõs: 100 kg többletsúly a városi forgalomban 0,6 literrel növeli a fogyasztást.
Ha az abroncs légnyomása nem elegendõ, megnõ a gördülési ellenállás. Nagyobb légnyomás esetén az abroncsok jóval könnyebben gurulnak, és kevésbé csorbítják a felfüggesztési kényelmet. A gépjármû számára megfelelõ abroncsnyomást a kezelési kézikönyv, az ajtógerendára vagy a benzintank-fedélre ragasztott címke tartalmazza. A jármû nagyobb terhelése esetén, pl. nyaraláskor, feltétlenül növelni kell az abroncsnyomást a gyártó elõírása szerint. Megfelelõ abroncsnyomással kb. 5 százalék üzemanyag takarítható meg – hangsúlyozza a Goodyear.
Az elõírt szerviz intervallumok betartása azért is fontos, mert így garantálható, hogy a motor a maximális teljesítményt tuja leadni. A koszos gyertyák, az eltömõdött szûrõk ezt meggátolják és akár 15 százalékos túlfogyasztáshoz is vezethetnek.
Próbálj meg nem csúcsforgalomban utazni. Az állandó megállás és elindulás ugyanis rendkívül benzinfaló. Ha egy nap több helyre kell menned, próbáld meg összeszervezni az utakat. Ha pedig hosszabb útra indulsz, ne sajnáld az idõt elõre megtervezni az útvonalad, majd használd is a térképet, vagy a navigációs rendszert. Eltévedni ugyanis nemcsak bosszúság, hanem pénzkidobás is.
A motornak átlagosan négy-öt kilométer megtételére van szüksége ahhoz, hogy üzemi hõmérsékletre melegedjen. Amíg el nem éri ezt a hõfokot, az üzemanyag fogyasztás a normál üzemmód többszörösét is elérheti. Ha állandóan csak a sarki boltba megyünk az autóval, ne csodálkozzunk, ha 30 liter/kilométeres átlagfogyasztás jön ki. A kerékpározás, vagy a gyaloglás nemcsak a pénztárcánknak, hanem az egészségünknek is jót tesz.
Küldd el ismerősödnek!
Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /var/www/clients/client1/web122/web/templates/consult/tpl.consultBlock.php on line 32
Kérdező: aranyvirag7 Kérdés: Tisztelt Cím ! Egy IX. József Attila lakótelepi társasházban lakom. A nyílászáróim elavultak, szeretném kicseréltetni azokat, de a lakóközösség nem járul hozzá, hogy közösen fogjunk neki. A kérdésem az lenne, hogy egyedül pályázhatok - e nyílászáró cserére . A Válasz: Itt olvasható |
Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /var/www/clients/client1/web122/web/templates/dictionary/tpl.dictionaryBlock.php on line 32
környezeti cél |