Az ISO 9001 és a minÅ‘ségirányÃtási alapelvek várható változásai
Az új ISO 9001 szabvány várhatóan 2015-ben jelenik meg a következő menetrend szerint:
2013. június: a CD (Committee Draft: bizottsági tervezet) szavazásra bocsátása,
2014. április: a DIS (Draft International Standard: nemzetközi szabvány tervezete) szavazásra bocsátása,
2015. július: az FDIS (Final Draft International Standard: nemzetközi szabvány végső tervezete) szavazásra bocsátása,
2015. szeptember: a nemzetközi szabvány kiadása (ISO 9001:2015).
Előző | Vissza a cikkek listájához | Következő |
A minõségirányÃtás alapelvei
2008-03-11
Az MSZ EN ISO 9001:2001 minõségirányítási szabvány alapja a következõ 8 alapelv. Az alapelveket azzal a céllal alkották meg, hogy a szervezetek felsõ vezetése alkalmazza azokat a jobb szervezeti teljesítmény eléréséhez. Honlapkészítés online marketing tanácsadó segítéségvel? A hatékony honlapkészítés titka az online marketing tanácsadás alapján készülõ honlap! A szervezetek vevõiktõl függenek, ezért szükséges érteniük a mostani és jövõbeli vevõi igényeket, meg kell felelni a vevõi követelményeknek, és képesnek kell lenni felülmúlni a vevõi elvárásokat. A vezetõk teremtik meg a céloknak és a szervezet vezetésének egységét, vagyis olyan belsõ környezetet kell létrehozni és fenntartani, amelyben a munkatársak teljes mértékig részt vehetnek a szervezet céljainak elérésében.r/>
A vezetés feladata a szervezet jövõjének kialakítása, a tevékenységek egységes módon történõ bevezetése és értékelése, a szervezet különbözõ szintjei közötti kommunikációs problémák minimalizálása. Inspirálás, bíztatás és a munkatársak elismerése szintén vezetõi tevékenységek. A munkatársak minden szinten a szervezet alapját tekintik, és teljes bevonásukkal válik lehetõvé, hogy képességeiket a szervezet érdekében használják. A munkatársak megnyerésének eredménye: motiváltság, elkötelezettség a szervezeten belül, innováció és kreativitás a szervezet céljainak elõmozdításában. Az egyéni teljesítmény számonkérhetõvé válik, elvárható a részvétel és közremûködés a folyamatos fejlesztésben. A munkatársak aktívan keresik a lehetõséget tudásuk, szakképzettségük és tapasztalataik növelésére. A kívánt eredményt hatékonyabban lehet elérni, ha a tevékenységeket és a velük kapcsolatos erõforrásokat folyamatként kezeljük. Az erõforrások hatékonyabb felhasználásával alacsonyabb költségek és rövidebb ciklusidõk érhetõek el. Jobb, következetesebb és kiszámítható eredmények lesznek. Célzott és rangsorolt fejlesztési lehetõségek adódnak. Az A szervezet teljes mûködésének folyamatos fejlesztése legyen a szervezet állandó célja. Az alapelv alkalmazásának elõnye a növekvõ teljesítmény a szervezeti képességek fejlesztésével, minden szinten a fejlesztési tevékenységek felsorakoztatása szervezeti stratégiai céllal, a szervezet minden tagja törekedjen a termékek, folyamatok és rendszerek folyamatos fejlesztésére. Az eredményes döntések adatok és információk elemzésén alapulnak. Az adatok és információk legyenek pontosak és megbízhatóak, valamint hozzáférhetõk a megfelelõ személyek számára. Az adatok és információk elemzése ellenõrzött módszerekkel történjenek. Fontos a tényszerû elemzése, tapasztalatok és intuíció egyensúlyán alapuló döntéshozatal és cselekvés. Egy szervezet és annak beszállítói egymástól kölcsönösen függenek, és egy kölcsönösen hasznos kapcsolat elõsegíti mindkét oldal értékteremtõ magatartását. Honlapkészítés online marketing tanácsadó segítéségvel? A hatékony honlapkészítés titka az online marketing tanácsadás alapján készülõ honlap! 1. Vevõközpontúság
A vevõi igények és elvárások vizsgálata és megértése, azok kommunikálása a szervezet egésze felé alapvetõ fontosságú, ez a szervezetek létezésének egyik alapja. Ezért fontos, hogy a szervezeti célok kapcsolódjanak a vevõi igényekhez és elvárásokhoz. A vevõi elégedettséget mérni kell, és az eredményeknek megfelelõen lehet folytatni a tevékenységet.2. Vezetés
3. Munkatársak bevonása
4. Folyamatszemléletû megközelítés
5. Rendszerszemlélet az irányításban
6. Folyamatos fejlesztés
7. Tényeken alapuló döntéshozatal
8. Kölcsönösen hasznos szállítói kapcsolatok
Az alapelv alkalmazásának elõnyei:
Küldd el ismerősödnek!
Kapcsolódó linkek:1>
Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /var/www/clients/client1/web122/web/templates/consult/tpl.consultBlock.php on line 32
KérdezÅ‘: aranyvirag7 Kérdés: Tisztelt CÃm ! Egy IX. József Attila lakótelepi társasházban lakom. A nyÃlászáróim elavultak, szeretném kicseréltetni azokat, de a lakóközösség nem járul hozzá, hogy közösen fogjunk neki. A kérdésem az lenne, hogy egyedül pályázhatok - e nyÃlászáró cserére . A Válasz: Itt olvasható |
Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /var/www/clients/client1/web122/web/templates/dictionary/tpl.dictionaryBlock.php on line 32
minõségjellemzõ |