Minõség, mint alapvetõ üzleti stratégia – a TQM alapelvei

cikkek marketing pályázat tanúsítás adatbank kapcsolat Ajánlatkérés
E-mail:
Jelszó:
Kulcsszó:
Hírek, információk, tanácsok Vállalkozásod fejlesztéséhez!
Neve:
Email:

 Az ISO 9001 és a minőségirányítási alapelvek várható változásai

Az új ISO 9001 szabvány várhatóan 2015-ben jelenik meg a következő menetrend szerint:

2013. június: a CD (Committee Draft: bizottsági tervezet) szavazásra bocsátása,
2014. április: a DIS (Draft International Standard: nemzetközi szabvány tervezete) szavazásra bocsátása,
2015. július: az FDIS (Final Draft International Standard: nemzetközi szabvány végső tervezete) szavazásra bocsátása,
2015. szeptember: a nemzetközi szabvány kiadása (ISO 9001:2015).

Előző Vissza a cikkek listájához Következő

Minõség, mint alapvetõ üzleti stratégia – a TQM alapelvei

2008-03-11


Cikk ajánlása Mondja el véleményét Cikk myomtatása

Az elmúlt évtizedekben nyilvánvalóvá vált – hála Crosbynak, Demingnek, Feigenbaumnak, Jurannak és másoknak –, hogy a minõség nemcsak attól függ, mit mûvel a munkás a mûhelyben, s nemcsak attól, hogyan foglalkozik a vevõvel a személyzet. A minõség az adott szervezet vezetõitõl függ, akik helyzetüknél fogva felelõsek a vevõknek, az alkalmazottaknak, a szállítóknak és a tulajdonosoknak az üzleti vállalkozás sikeréért. A felsõ szintû vezetõk osztják szét a pénzforrásokat, õk döntik el, hogy a cég mely piacokra akar behatolni, továbbá õk választják ki és ültetik át a gyakorlatba azokat a menedzselési folyamatokat, amelyek majd lehetõvé teszik a cég számára, hogy beteljesítse küldetését, és idõvel valóra váltsa a cég legszebb jövõképét.

 ISO 9001, ISO 14001 ISO17799 rendszerkiépítéshez, honlapkészítésre állami támogatás segítségével kérje ajánlatunkat itt!

Minõség, mint alapvetõ üzleti stratégia – a TQM alapelvei

A TQM „gurui” közül Deming hogy fogalmazta meg alapelveit a TQM-rõl, részben 14 pontban, részben pedig a „Deming világának” nevezett négy pontban:

DEMING 14 pontja:

  1. Fogalmazzunk meg és tegyük nyilvánossá valamennyi munkatárs szá;má;ra a cég vagy egyéb szervezet céljait és törekvéseit tartalmazó nyilatkozatot. A menedzsmentnek folyamatosan bizonyítania kell az e nyilatkozat iránti elkötelezettségét.
  2. Tanuljuk meg az új filozófiát, a felsõ menedzsment, de mindenki más is.
  3. Értsük meg az ellenõrzés célját a folyamat javítása és a költségek csökkentése érdekében.
  4. Vessünk véget annak a gyakorlatnak, mely az üzletet kizárólag az árcédula nyomán jutalmazza.
  5. Javítsuk állandóan és szüntelenül a termékek- és szolgáltatások rendszerét.
  6. Vezessük be a (készségeket nyújtó) képzést.
  7. Tanítsuk és intézményesítsük a vezetõ szerepet.
  8. Számûzzük a félelmet, teremtsünk bizalmat, teremtsünk újításokra ösztönzõ légkört.
  9. A cég céljainak és törekvéseinek valóra váltása érdekében törjük át a különbözõ funkcionális szervezetek és csoportok közötti korlátokat.
  10. A munkatársak megítélésénél a mindenkori hozzájárulást vegyük figyelembe a feladatok megoldásához. Csökkentsük, illetve töröljük el a rangok és az elmúlt idõszakban nyújtott teljesítményekért kapott elismerések szerepét az adott tevékenység értékelésénél.
  11. (a) Küszöböljük ki a termelés számszerû kvótáit. Helyettük tanuljuk meg és intézményesítsük a javítás módszereit.    (b.) Küszöböljük ki a célkitûzések segítségével történõ menedzselést. Helyettük ismerjék meg a folyamatokban rejlõ lehetõségeket és azt, hogy hogyan javítsunk azokon.
  12. Távolítsuk el a korlátokat, melyek megfosztják az embereket a munkájuk folyamatos fejlesztésétõl.
  13. Bátorítsuk mindenkinél a tanulást és önfejlesztést.
  14. Cselekedjünk a változások végrehajtása érdekében.

DEMING világa:

  • Mindenki munkájának megváltoztatása.
  • Együttmûködés megvalósítása a verseny helyett.
  • Az akadá;lyok legyõzése.
  • Stabilitás a rendszer mûködési feltételeiben.

TQM

A TQM egy olyan vezetési filozófia, amelynek középpontjában a vevõközpontúság, a munkatársak elkötelezettsége és a folyamatos javítás áll. A TQM alkalmazásához a minõséget a következõképen definiálhatjuk:
„A minõség, mint alapvetõ üzleti stratégia, alkalmazásával született termékek és szolgáltatások teljességgel kielégítik mind a belsõ, mind a külsõ vevõket azáltal, hogy megfelelnek kimondott és kimondatlan elvárásaiknak.” (Tener és DeToro, 1996) Látható, hogy ebben a definícióban a minõség, mint az alapvetõ üzleti stratégia kitüntetett helyet kap.

 ISO 9001, ISO 14001 ISO17799 rendszerkiépítéshez, honlapkészítésre állami támogatás segítségével kérje ajánlatunkat itt!

Küldd el ismerősödnek!

Az Ön neve*
Az Ön email címe*
Ismerőse neve*
Ismerőse email címe*
Ellenőrzés*

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /var/www/clients/client1/web122/web/templates/consult/tpl.consultBlock.php on line 32
Online tanácsadás

Kérdező: aranyvirag7
Kérdés: Tisztelt Cím ! Egy IX. József Attila lakótelepi társasházban lakom. A nyílászáróim elavultak, szeretném kicseréltetni azokat, de a lakóközösség nem járul hozzá, hogy közösen fogjunk neki. A kérdésem az lenne, hogy egyedül pályázhatok - e nyílászáró cserére .
A Válasz: Itt olvasható


Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /var/www/clients/client1/web122/web/templates/dictionary/tpl.dictionaryBlock.php on line 32
Szakszótár

rabatt

Nagy tételben vásárló vevő számára engedmény.