Keresõmarketing, keresõoptimalizálás, a "nagy tudomány"

cikkek marketing pályázat tanúsítás adatbank kapcsolat Ajánlatkérés
E-mail:
Jelszó:
Kulcsszó:
Hírek, információk, tanácsok Vállalkozásod fejlesztéséhez!
Neve:
Email:

 Az ISO 9001 és a minőségirányítási alapelvek várható változásai

Az új ISO 9001 szabvány várhatóan 2015-ben jelenik meg a következő menetrend szerint:

2013. június: a CD (Committee Draft: bizottsági tervezet) szavazásra bocsátása,
2014. április: a DIS (Draft International Standard: nemzetközi szabvány tervezete) szavazásra bocsátása,
2015. július: az FDIS (Final Draft International Standard: nemzetközi szabvány végső tervezete) szavazásra bocsátása,
2015. szeptember: a nemzetközi szabvány kiadása (ISO 9001:2015).

Előző Vissza a cikkek listájához Következő

Keresõmarketing, keresõoptimalizálás, a "nagy tudomány"

2008-03-11


Cikk ajánlása Mondja el véleményét Cikk myomtatása

Átestünk a ló túloldalára. Végre eljött ugyan az az idõ, amikor a legtöbb honlapkészítõ cég nem csak azt mondja, itt egy szép honlap, vedd meg! Érdekes az is, milyen eredményt hoz a honlap, mennyi a látogató, mennyi a megrendelés a honlapon keresztül. A látogatottság növelés elengedhetetlen eleme a keresõoptimalizáció, a keresõmarketing. Ma már ehhez azonban úgy látszik, mindenki ért! Mindenki állítja magáról, hogy keresõmarketing guru. De tényleg így is van ez?

Honlapkészítés és online PR internet marketing tanácsadó segítéségvel?  A hatékony  honlapkészítés titka az online marketing tanácsadás alapján készülõ honlap!

Kérd ajánlatunkat itt!

Keresõmarketing, keresõoptimalizálás, a "nagy tudomány"

A legjobb keresõmarketing cég

A minap az egyik partnerünk érdeklõdött, hogy megyek-e egy bizonyos konferenciára, mert õ megy. Megkérdeztem, mi lesz ott? Hát el kell jönnöd, ott lesz Magyarország legjobb keresõmarketing cége. Legjobb keresõmarketing cég? És ezt ki döntötte el, hogy õ a legjobb? Azt nem tudom, jött a válasz.

Manapság mindenki a legjobb a keresõmarketing területén, mindenki nagyon ért a keresõoptimalizáláshoz. Kinek higgyünk, ki az igazi marketing guru? Mik a valódi eredmények?

Az ismert név a keresõmarketing szakmában

Sokan vannak akik már régebb óta foglalkoznak az internet marketing több ágával, így a keresõmarketing, keresõoptimalizálás területén is volt idejük referenciákat gyûjteni. Azonban a keresõmarketing területén semmi nem állandó érvényû. 1998-ban, de mg 2003-ban is nem volt nehéz a keresõoptimalizálás, hiszen akkor még kevesen tudtunk csak róla, mi is az. Hiába írt valaki könyvet az online marketingrõl az évtized elején, hiába optimalizálta sikeresen annak idején saját weblapját, és szerzett meg ezáltal neves referenciákat, ez ma már nem feltétlenül mûködik. Mi sem ma kezdtük, nem vagyunk kis tigrisek, de el kell ismerjük sok kis tigris tudását és erejét.
Nem feltétlenül a legnagyobb név az, aki a legjobban ért az internet marketinghez. A nagy neveknek nincs szükségük napi szintû bizonyításra, gyakran elméleti szakemberré válnak. Hivatkoznak tézisekre, amiket bizonyítani nem feltétlenül tudnak. Kipróbálták, használják, van rá érvük? Nem, nem feltétlenül. De mivel Õ a nagy név, Õ azt mondja magáról, hogy az Internet marketing atyja, a marketing guru, ezért mindenki elhiszi a szavát. De ez nem más, mint self PR, a szolgáltatás minõségérõl ez egy valódi szakembert nem gyõz meg!  Jó, nézzük tehát a kis tigriseket!

Ki a legjobb keresõmarketing szakember, kit válasszak?

A Google találati lista misztikuma
A Google találati lista egy misztikus dolog. Rengeteg paraméter alapján kerül elõre vagy hátra egy cég ezen a listán. Mivel a tételek nincsenek 100%-osan leírva, csupán a keresõk kevéske kis útmutatása ad némi támpontot, mindenki azt mond, amit akar. Miért van ez így? Ha egy keresõ minden szempontot, mely alapján algoritmusa mûködik, nyilvánosságra hozna, mindenki csak a manipulációkkal foglalkozna. Ezért a keresõket üzemeltetõ cégek csak a minõséget elõtérbe helyezõ, egyértelmû paramétereket publikálják. De ezeken kívül van 100 és 100 más paraméter, ami rejtve marad. Hogyan lehet akkor valaki mégis keresõmarketing szakember? Egy módon, ha napi szinten kísérleteket végez. Kell legalább 100 weboldal, ami az ember kezében van, mindig egy kis apró változtatás és figyelem. Mi történik a módosítás nyomán? Tetszik ez a keresõnek, avagy nem? A keresõmarketing nem az irodalmazás tudománya, gyakorlati tudomány, empirikus úton szerzett információkkal.

A keresõmarketing versenyek

Nagyon fontos paraméter még az idõ. Egy keresõmarketing verseny megnyerése sem lehet ok arra, hogy azt állítsuk magunkról, mi vagyunk a legjobb keresõmarketing cég. Egy-két hónapra valamely kifejezésre az elsõnek lenni még meg nem engedett (keresõk által tiltott, kizárást eredményezõ módszerek) segítségével is lehet. 1. vagy 2. vagy 3. találatként jönni a Google-ben éveken keresztül sokkal nehezebb.

Kis tigris vs. old boys, avagy ki a keresõmarketing guru?

Pár sorral feljebb a fiatal, kis tigriseket helyeztük elõtérbe. Nem mondjuk azt, hogy minden nagy név elméleti síkra tért át, és nem mondjuk azt, hogy a fiatalok a jók. Nem. A fiatalok között is nagyon sok olyan van, aki csupán átböngészte a keresõmarketing szakirodalmat, és mondjuk a félig átsült rizsespogácsa kifejezésre az elsõ 10-be tudta hozni a honlapját, és ezzel büszkélkedik. Nézzük meg azt is, hogy az a kifejezés vagy szó milyen gyakoriságú, mennyire volt nehéz arra optimalizálni.

A keresõoptimalizáló cég csalása

Egy magát a "The SEO Company" névvel, azaz a Keresõoptimalizáló Cég néven hirdetõ vállalkozás honlapján olvastam a büszkélkedõ példát: Az általunk optimalizált honlap a roll up kifjezésre az 1. helyen áll 157 millió találatból. Na ez szép, gondoltam, kipróbálom.
Kifejezések esetén azért, hogy a kifejezést egybe vizsgálja a keresõ idézõjelbe kell tenni, tehát így: "roll up". Upsz 627 db magyar találat, és ráadásul a hirdetett weboldal abból is csak a második....

Hogyan válasszunk tehát keresõoptimalizáló céget?

Elõször is, értékeljük külön a honlapkészítést és a keresõoptimalizációt. Ha kicsit utána olvasunk a keresõmarketing alapjainak, tudhatjuk mi elengedhetetlen egy keresõbarát weboldal szempontjából. Amennyiben ezek a tételek benne vannak a honlap specifikációban, fizethetünk magasabb árat a honlap motorért és a keresõbarát design megoldásokért. A keresõmarketing eredményeket azonban kérjük mindenképpen számon! Premizáljuk be a keresõoptimalizáció eredményét! Ha eléred matrac szóra az elsõ 3 helyet, célprémiumként 500.000 Ft-ot tudok fizetni. A célprémium nagysága függ a szógyakoriságtól és az egyéb nehezítõ tényezõktõl is. A megfelelõ célprémium ösztönzi a keresõoptimalizálót, hogy napi szinten foglalkozzon a témával. Az eredmény értékelésre ne napot, órát, percet adjunk meg, hanem idõszakot. Pl.: Legyen a honlapom január 10. és március 15. között a matrac szóra az elsõ 3 között, a vizsgálatok 95%-ban, ennek célprémiuma 500.000 Ft. Aki így nem vállalja, azzal ne álljunk szóba. Más kérdés az ár. Sex szóra is be lehet kerülni az elsõ 10 közé, de ez rengeteg munkát jelent, ami rengeteg pénzbe kerül majd. De ez már csak alku kérdése…

Honlapkészítés és online PR internet marketing tanácsadó segítéségvel?  A hatékony  honlapkészítés titka az online marketing tanácsadás alapján készülõ honlap!

Kérd ajánlatunkat itt!

 

Küldd el ismerősödnek!

Az Ön neve*
Az Ön email címe*
Ismerőse neve*
Ismerőse email címe*
Ellenőrzés*

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /var/www/clients/client1/web122/web/templates/consult/tpl.consultBlock.php on line 32
Online tanácsadás

Kérdező: aranyvirag7
Kérdés: Tisztelt Cím ! Egy IX. József Attila lakótelepi társasházban lakom. A nyílászáróim elavultak, szeretném kicseréltetni azokat, de a lakóközösség nem járul hozzá, hogy közösen fogjunk neki. A kérdésem az lenne, hogy egyedül pályázhatok - e nyílászáró cserére .
A Válasz: Itt olvasható


Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /var/www/clients/client1/web122/web/templates/dictionary/tpl.dictionaryBlock.php on line 32
Szakszótár

Google Wave

Mi is a Google Wave? A Google Wave egy új online eszköz, amellyel real-time, azaz valós idejű kommunikációt lehet folytatni. Egy "wave" egyszerre lehet beszélgetés és dokumentum is, ahol az emberek beszélgethetnek, vagy akár együtt dolgozhatnak gazdagon formázott szövegeket, fotókat, videókat, térk...