Az ISO 9001 és a minőségirányítási alapelvek várható változásai
Az új ISO 9001 szabvány várhatóan 2015-ben jelenik meg a következő menetrend szerint:
2013. június: a CD (Committee Draft: bizottsági tervezet) szavazásra bocsátása,
2014. április: a DIS (Draft International Standard: nemzetközi szabvány tervezete) szavazásra bocsátása,
2015. július: az FDIS (Final Draft International Standard: nemzetközi szabvány végső tervezete) szavazásra bocsátása,
2015. szeptember: a nemzetközi szabvány kiadása (ISO 9001:2015).
Előző | Vissza a cikkek listájához | Következő |
A kulcsfontosságú folyamatok menedzselése
2008-03-11
Az üzleti élet vezetõit gyakorta vádolják azzal, hogy rövidlátóak és többnyire csak a rövid távra összpontosítanak. Ennek a szindrómának egyik megnyilvánulása a "tûzoltásra", valamint az azonnali eredmények elérésére fordított kitûntetõ figyelem. Az ebbõl a körbõl való kitörésnek és a hosszabbtávú perspektíva kiépítésének egyik kulcsa az, hogy erõsítsük a háttérben lejátszódó üzleti folyamatokat, ahelyett hogy minden konkrét termékkel, megrendeléssel és minden eltéréssel külön-külön foglalkoznánk. Ílymódon tehát a folyamatjavítás képviseli a TQM második kulcsfontosságú alapelvét. Honlapkészítés online marketing tanácsadó segítéségvel? A hatékony honlapkészítés titka az online marketing tanácsadás alapján készülõ honlap! Valamennyi terméket és szolgáltatást munka-, vagy üzleti folyamatok útján hoznak létre vagy szállítanak le. Tekintsük át, hogy miként definiálhatjuk a munkafolyamatokat és azok résztvevõit: A munkafolyamat az embereknek, anyagoknak, módszereknek és gépeknek idõbeni egymásutániságot feltételezõ integrációja egy adott környezetben, annak érdekében, hogy értéktöbbletet tartalmazó termékeket állítsunk elõ a vevõk számára. A folyamat mérhetõ bemeneteket (input-okat) változtat szervezetten egymásra épülõ lépcsõk segítségével mérhetõ termékekké (outputokká). 1 Vevõk: Az az ember (vagy emberek), akiknek a terméket vagy szolgáltatást elõállítják. A vevõk azok az emberek, akik a terméket vagy szolgáltatást közvetlenül felhasználják avagy azt input-képpen saját munkafolyamatukba beillesztik. Amint azt az elõzõekben ismertettük, a vevõk határozzák meg a folyamattól megkívánt terméket. Mindezt az információ két szélesen értelmezett kategóriáján át teszik, melyek a vevõktõl a folyamat vagy folyamat-elem megvalósító csoport felé áramlanak. Az elsõ kategória igényeket tartalmaz: annak leírását, amit a vevõk akarnak, elvárnak, és amire szükségük van. Az igények szabják meg, hogy mit kell a folyamatnak létrehoznia. A kommunikáció második kategóriája a visszacsatolás: annak elmagyarázása, hogy a vevõ elvárásaihoz képest a terméket milyen jól (vagy milyen rosszul) szállították le. Ez a visszacsatolás létfontosságú a folyamat javításához. Az információ, valamint a termékek áramlása a szállítóhoz tükörképe azoknak a folyamatoknak, amelyek a munkát végzõ csoportot vevõihez kapcsolják. Gabriel Pall Minõségi folyamatmenedzselés címû könyvében hat olyan összetevõt azonosít, amelyek feltétlenül szükségesek a folyamatmenedzseléshez. 1 A gazda kijelölése: nevezzük ki azt a személyt vagy csoportot, aki felelõs a folyamat megtervezéséért, mûködtetéséért és javításáért. 2 Tervezés: olyan strukturált és fegyelmezett megközelítésmód kialakítása, amely segít megérteni, definiálni és dokumentálni a folyamat valamennyi alkotóelemét és azok egymásra gyakorolt kölcsönhatásait. 3 Ellenõrzés: biztosítsuk a hatékonyságot annak érdekében, hogy valamennyi termék kiszámítható módon, a vevõk elvárásaink megfelelõen kerüljön elõállításra. 4 Mérés: vázoljuk fel a vevõi igényeket kielégítõ teljesítmény-tulajdonságokat és állítsunk fel a mérési és ellenõrzési adatok beszerzésére, pontosságára és gyakoriságára vonatkozó kritériumokat. 5 Javítás: növeljük a folyamat hatékonyságát azzal, hogy véglegesen beépítjük az azonosított javításokat. 6 Optimalizálás: növeljük a hatékonyságot és a termelékenységet azzal, hogy véglegesen beépítjük az azonosított javításokat. Honlapkészítés online marketing tanácsadó segítéségvel? A hatékony honlapkészítés titka az online marketing tanácsadás alapján készülõ honlap!
Hogy definiáljuk a munkafolyamatot? A kulcsfontosságú folyamatok menedzselése
A folyamatok mûködtetéséhez és javításához az emberek négy csoportja szükséges:
2 Munkacsoport: Az az ember (vagy emberek), akik a folyamatban dolgoznak, hogy megtermeljék vagy leszállítsák a kívánt terméket.
3 Szállítók: Az az ember (vagy emberek), akik az input-ot szolgáltatják a munkafolyamathoz. A folyamatban szereplõ emberek tulajdonképpen a szállító vevõi.
4 Gazda: Az a személy (vagy személyek), aki felelõs a folyamat mûködéséért és annak javításáért.
A folyamatok általában sok lépésbõl (rész folyamatokból) épülnek fel:A folyamatmenedzselés hat összetevõje
Küldd el ismerősödnek!
Kapcsolódó linkek:
- A kulcsfontosságú folyamatok definiálása
- A Vértes Klíma Kft. véleménye a STandard-Team Kft. felkészítésben készült ISO 9001 rendszerérõl
- Az egymillió dolláros honlap
- Néhány szó az on-line marketingrõl
- Tanúsítások
- Vállalatirányítás az ISO 9001-en túl is, avagy a béren kívüli juttatások, az utalványok
Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /var/www/clients/client1/web122/web/templates/consult/tpl.consultBlock.php on line 32
Kérdező: aranyvirag7 Kérdés: Tisztelt Cím ! Egy IX. József Attila lakótelepi társasházban lakom. A nyílászáróim elavultak, szeretném kicseréltetni azokat, de a lakóközösség nem járul hozzá, hogy közösen fogjunk neki. A kérdésem az lenne, hogy egyedül pályázhatok - e nyílászáró cserére . A Válasz: Itt olvasható |
Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /var/www/clients/client1/web122/web/templates/dictionary/tpl.dictionaryBlock.php on line 32
a szennyezés megelőzése |