6 Építõkocka Marketing Tervhez

cikkek marketing pályázat tanúsítás adatbank kapcsolat Ajánlatkérés
E-mail:
Jelszó:
Kulcsszó:
Hírek, információk, tanácsok Vállalkozásod fejlesztéséhez!
Neve:
Email:

 Az ISO 9001 és a minőségirányítási alapelvek várható változásai

Az új ISO 9001 szabvány várhatóan 2015-ben jelenik meg a következő menetrend szerint:

2013. június: a CD (Committee Draft: bizottsági tervezet) szavazásra bocsátása,
2014. április: a DIS (Draft International Standard: nemzetközi szabvány tervezete) szavazásra bocsátása,
2015. július: az FDIS (Final Draft International Standard: nemzetközi szabvány végső tervezete) szavazásra bocsátása,
2015. szeptember: a nemzetközi szabvány kiadása (ISO 9001:2015).

Előző Vissza a cikkek listájához Következő

6 Éptõkocka Marketing Tervhez

2008-03-11
Szerző: Wolf Gábor
Forrs: Marketing Kommando


Cikk ajánlása Mondja el véleményét Cikk myomtatása

Vajon szerepel a marketing tervedben ez a 6 lényeges modul? Mik ezek, és hogyan építsd fel a segítségükkel a céged marketing tervét?

 Szeretne egy hatékony, üzletet hozó honlapot? Kérjük, kattintson ide!

Marketing terv

 

Marketing tervezésnél gyakran elindulni a legnehezebb, olyan stratégiákat kitalálni, amik várhatóan bõségesen megtérítik a beléjük fektetett marketing forintokat.

Ha több vevõt és jobb hírnevet szeretnél, több fronton is támadást kell indítanod, amihez szükséged lesz egy olyan marketing tervre, amely magában foglalja a következõket:

  • Reklámterv
  • Internet marketing terv
  • Promóciós terv
  • PR / publicitási terv
  • Marketing együttmûködések
  • Referáló programok

1. REKLÁMTERV

Ha van egy jó, hatásos, vevõid szívét megdobogtató marketing üzeneted, valamint tudod, hogy a célközönséged hol tájékozódik, honnan szerzi be a termékeddel, szolgáltatásoddal kapcsolatos információkat, akkor már meg is alapoztad céged reklámtervét.

A legtöbb kis- és középvállalatnak nem a tömegmédia a legjobb fegyvere: meg kell találni azokat a rétegmédiákat, amik célzottan a potenciális ügyfeleidhez szólnak.

Ez lehet rádió, sajtó, de lehet reklámozni egy szakmai internet portálon, vagy egy hírlevélben, amit mondjuk csak adott funkcionárius vezetõk olvasnak, stb.

2. INTERNET MARKETING TERV

Minden kis- és középvállalatnak az interneten a helye! A marketing tervedben térj ki tehát külön az internetre: a honlapra és a látogatók szerzésére.

A honlap elkészítésében a következõ szempont a legfontosabb: mi a honlap szerepe a cég marketingjében? Ugye nem az, hogy "ha esetleg valaki információt keresne rólunk, akkor ott megtalálja?" - ez ugyanis nem így mûködik. Inkább adjon hasznos információkat a célcsoportodnak, hogy cégedet szakértõként pozícionálhasd, vagy egyszerûsítsd meg régi partnereidnek a kapcsolattartást és a megrendeléseket, hogy jobban megtarthasd õket.

A látogatószerzéshez pedig ne félj offline (nem internetes) eszközöket is használni, mint amilyen egy képeslap, ami a honlapodon találhat tartalmat reklmozza, a honlap címe a céges autókon (és alatta egy tömör mondat, hogy miért érdemes ellátogatni oda), stb. Persze az online eszközökrõl se feledkezz meg: keresõ marketing, email marketing (spam szigorúan tilos: lehet, hogy olcsó, de nem éri meg a kárt, amit a hírnevednek okozol vele), linkcsere, ingyenes katalógusok, stb.

3. PROMÓCIÓS TERV

Milyen eseményekkel, rendezvényekkel, szponzorációval tudod céged hírnevét öregbíteni? Milyen eseményeken veszt rész a célközönséged? Milyet tudnál Te szervezni nekik?

Az ilyen események erõs kötõdést alakíthatnak ki, mivel közvetlen, személyes kapcsolatot biztosítanak az ügyfelekkel.

Egy jó promóció lehet egy kiállítás, egy szakmai konferencia, de lehet egy ügyfeleket oktató prezentáció is. Vagy lehet egy "roadshow", amivel városról városra haladva vándorkiállítást, vagy rendezvényt szervezel.

Érdemes tehát a marketing tervedben egy promóciós tervet is kialakítani.

4. PR / PUBLICITÁS

Ez a kis- és középvállalatok egyik gyengéje, pedig érdemes foglalkozni vele, mert a jó PR-nak óriási reklámértéke van.

Találd meg azokat a médiákat, amik a célközönségedhez szólnak, de ezúttal ne reklámozz bennük, hanem kezdj érdekes cikkeket, riportokat ajánlani, ami informálja, segíti az olvasókat, hallgatókat, nézõket. Persze az is lehet, hogy egy olyan terméked vagy szolgáltatásod van, ami újdonság. Vagy újdonságnak tüntethetõ fel bizonyos szempontból? Esetleg kapcsolódik valamilyen aktuális eseményhez? Vagy szellemes, okos kommentárt tudsz írni az iparágad eseményeirõl, jelenségeirõl?

A médiák folyamatosan keresik a híreket, az érdekességeket, a tartalmat. Add meg nekik, amit akarnak, és - ha nem is elsõre - de elõbb utóbb megjelenéseket kaphatsz cserébe. A titok a kölcsönösség és a kitartás, nem adni fel még akkor sem, ha hónapokig nincs semmi eredmnye. A magyarországi média fura egy iparág, de ha sikerül csak az egyik lábadat betenni, hasznos együttmûködéseket kezdeményezhetsz, amik óriási reklámértéket biztosíthatnak cégednek.

Építsd tehát a média kontakt listádat, küldözgesd szorgalmasan az anyagaidat, tarts sajtótájékoztatókat - csak ki ne hagyd ezt a marketing eszközt a tervedbõl!

5. MARKETING EGYÜTTMÛKÖDÉSEK

Biztos vannak olyan vállalatok, szakemberek, akiknek terméke, szolgáltatása kiegészíti céged kínálatát. Akivel együtt teljesebb, kényelmesebb megoldást, terméket tudtok kínálni, akivel közösen nagyobb marketing erõt képviseltek.

A marketing tervben érdemes kitérni ezekre az együttmködésekre, hogy érdekesebb, izgalmasabb kínálatot és erõsebb piaci jelenlétet biztosítsatok. Még ha az eladásoknak csak egy töredékét képviseli ez a program, akkor is sok ilyenben komoly növekedési lehetõség van.

6. REFERÁLÓ PROGRAM

Ez az egyik kedvenc marketing eszközöm. Kik azok a cégek, akiknek ugyanaz a célpiaca, mint a Tiednek, de akik nem konkurenseid? Egy fodrász és egy cipõbolt. Egy IT rendszerfelügyelõ és egy pályázati tanácsadó. Egy könyvesbolt és egy színház.

Mi a tennivaló? Egymást ajánlani, egymást reklámozni. Az emberek sokkal hamarabb vásárolnak egy ajánlás alapján, mint egy reklm hatására. Ráadásul egy ilyen összefogással egy pillanat alatt megkettõzheted a piacodat, hiszen hozzáférést kapsz a partnered meglévõ ügyfeleihez.

Marketing tervedben tehát térj ki erre a stratégiára is.

A leghatékonyabb cégek találnak egy jó marketing üzenetet, egy jól meghatározott célközönséget, és utána minél több csatornát, amin át az üzenetet eljuttathatják hozzájuk. Színesítsd a marketing tervedet, a marketing eszköztáradat, hogy változatosan és hatásosan kommunikálhass és növelhesd piacodat.

 

 Szeretne egy hatékony, üzletet hozó honlapot? Kérjük, kattintson ide!

Küldd el ismerősödnek!

Az Ön neve*
Az Ön email címe*
Ismerőse neve*
Ismerőse email címe*
Ellenőrzés*

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /var/www/clients/client1/web122/web/templates/consult/tpl.consultBlock.php on line 32
Online tanácsadás

Kérdező: aranyvirag7
Kérdés: Tisztelt Cím ! Egy IX. József Attila lakótelepi társasházban lakom. A nyílászáróim elavultak, szeretném kicseréltetni azokat, de a lakóközösség nem járul hozzá, hogy közösen fogjunk neki. A kérdésem az lenne, hogy egyedül pályázhatok - e nyílászáró cserére .
A Válasz: Itt olvasható


Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /var/www/clients/client1/web122/web/templates/dictionary/tpl.dictionaryBlock.php on line 32
Szakszótár

marketingauditálás

Egy vállalat marketingkörnyezetének, -célkitűzéseinek, -stratégiájának és -tevékenységének átfogó, szisztematikus, független és rendszeresen ismétlődő vizsgálata, amelynek célja a problematikus területek meghatározása, valamint cselekvési terv kidolgozása a marketingteljesítmény javítására.