Marketing az agráriumban

cikkek marketing pályázat tanúsítás adatbank kapcsolat Ajánlatkérés
E-mail:
Jelszó:
Kulcsszó:
Hírek, információk, tanácsok Vállalkozásod fejlesztéséhez!
Neve:
Email:

 Az ISO 9001 és a minőségirányítási alapelvek várható változásai

Az új ISO 9001 szabvány várhatóan 2015-ben jelenik meg a következő menetrend szerint:

2013. június: a CD (Committee Draft: bizottsági tervezet) szavazásra bocsátása,
2014. április: a DIS (Draft International Standard: nemzetközi szabvány tervezete) szavazásra bocsátása,
2015. július: az FDIS (Final Draft International Standard: nemzetközi szabvány végső tervezete) szavazásra bocsátása,
2015. szeptember: a nemzetközi szabvány kiadása (ISO 9001:2015).

Előző Vissza a cikkek listájához Következő

Marketing az agráriumban

2008-03-11


Cikk ajánlása Mondja el véleményét Cikk myomtatása

Korábbi cikkeinkbõl már kiderült, hogy a STandard-Team Kft. mennyire elkötelezett a honi mezõgazdaság, élelmiszeripar, illetve környezetvédelem mellett. Szintén megszokott dolog, hogy a cikkek hatalmas marketing értékkel bírnak. Egyenesen következik, hogy nem hagyhatjuk szó nélkül egy már régen mûködõ dolog vizsgálatát, ez pedig az agrármarketing. Biztos vagyok benne, hogy a mûködõ szó hallatán rengeteg jóérzésû ember csattan fel hirtelen, de higgyék el tényleg mûködik. Arról, hogy jól vagy sem, a vélemények finoman szólva is különböznek.
Tegyük félre érzéseinket, és nézzünk pár olyan megvalósítandó célt, amely sokkal kevesebbeket bánt, mint a jelenlegi helyzet.

 Szeretne egy hatékony, üzletet hozó honlapot? Kérjük, kattintson ide!

Szerintem a legalapvetõbb cél a hazai piac védelme, amely ugyan túl elcsépeltnek gondolunk, már-már védegyletesen hangzik, de kisebb fajta egyéni közvélemény-kutatásom eredménye is, melyet nemrégiben végeztem, azt igazolja, hogy igenis foglalkozni kell a témával, mert van rá érdeklõdés.
A hazai piac védelme - mint a fõ cél elérése - érdekében rengeteg alcélt határozhatunk meg.
Egyik ilyen a hazai termék preferenciájának megteremtése, amely egy olyan mértékig globalizálódott világban, amelyben manapság élünk nem is olyan egyszerû. Két alapvetõ dolgot szükséges szem elõtt tartanunk. Az egyik, hogy a hazai terméknek kiváló minõségûnek kell lennie, mert csak így lehet versenyképes a világpiacon, és hazánk fia sem fogja jobban szeretni a valamilyen szempontból silányabb terméket. A másik fontos tényezõ – amely gyakorlatilag az elsõ következménye – a nemzetközi szabványoknak (ISO 9000, WHO, Európai Unió stb.) való megfelelés, amely által biztosítjuk, hogy a szóban forgó termék a világon bárhol versenyképes.

Magyarország gazdasági hátrányának a fejlett országokhoz képest nem kis részben okozója lehet a GDP-nek a kutatás-fejlesztésre fordított csekély százaléka. Pedig egy fejlõdõ, változó országban mindig hatalmas súlyt kell helyezni az innovációra, és nem lehet ez másként a mezõgazdasági termékek esetében sem. Vannak biztató jelek ennek a területnek a támogatási rendszerében is (javarészt ígéretek formájában), de úgy érezhetjük, hogy ólomlábakon közelít csak a reform. És ha már a támogatásról esett szó, szintén kulcsfontosságú a hazai termelõk támogatása is, nem csak a versenyképességük megteremtése szempontjából, hanem egyáltalán a talpon maradásuk miatt is, hiszen látjuk, hogy önerõbõl nem képesek finanszírozni a magas színvonalú termelést lehetõvé tevõ beruházásokat, az Európai Unió elõírása szerinti fejlesztéseket, a természeti károkból adódó veszteségeket.
A különféle médiumok, illetve a kommunikációs eszközök fejlõdésével lehetõség nyílt a megfelelõ marketing stratégia kialakítására, és ezen stratégia megfelelõ helyen, és módon történõ kommunikálására is. Gondolok itt a piackutas leegyszerûsödésére, a marketingüzenet könnyebb, költséghatékonyabb eljuttatására a célközönséghez, online módon történõ reklámozásra stb. Mivel azonban az agráriumban a termék nem ritkán egy élelmiszer, vagy élelmiszeripari alapanyag, nem elég csak az üzenetet eljuttatni a végsõ felhasználóhoz, jogos igény merül fel a fizikai megjelenésre is. Erre világszerte kiváló alkalmat biztosítanak a különféle mezõgazdasági, élelmiszeripari vásárok, amelyeken való megjelenést a jelenleginél nagyobb mértékben támogatva, a fentebb felsorolt célok megvalósulása, elérése nagy mértékben egyszerûsödne, valamint az oly sokat emlegetett országimázs-építéshez is tetemes részben hozzájárulna.       

 Szeretne egy hatékony, üzletet hozó honlapot? Kérjük, kattintson ide!

Küldd el ismerősödnek!

Az Ön neve*
Az Ön email címe*
Ismerőse neve*
Ismerőse email címe*
Ellenőrzés*

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /var/www/clients/client1/web122/web/templates/consult/tpl.consultBlock.php on line 32
Online tanácsadás

Kérdező: aranyvirag7
Kérdés: Tisztelt Cím ! Egy IX. József Attila lakótelepi társasházban lakom. A nyílászáróim elavultak, szeretném kicseréltetni azokat, de a lakóközösség nem járul hozzá, hogy közösen fogjunk neki. A kérdésem az lenne, hogy egyedül pályázhatok - e nyílászáró cserére .
A Válasz: Itt olvasható


Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /var/www/clients/client1/web122/web/templates/dictionary/tpl.dictionaryBlock.php on line 32
Szakszótár

MMSZ

Magyar Marketing Szövetség. -Szervezi és összefogja a marketing területén dolgozókat -Állást foglal a marketing területet érintő kérdésekben -Kezdeményezi, koordinálja, szervezi tagjai összehangolt fellépését mindazon kérdésekben, amelyek a szakmával kapcsolatban felmerülnek -Kapcsola...