Néhány szó az on-line marketingrõl

cikkek marketing pályázat tanúsítás adatbank kapcsolat Ajánlatkérés
E-mail:
Jelszó:
Kulcsszó:
Hírek, információk, tanácsok Vállalkozásod fejlesztéséhez!
Neve:
Email:

 Az ISO 9001 és a minőségirányítási alapelvek várható változásai

Az új ISO 9001 szabvány várhatóan 2015-ben jelenik meg a következő menetrend szerint:

2013. június: a CD (Committee Draft: bizottsági tervezet) szavazásra bocsátása,
2014. április: a DIS (Draft International Standard: nemzetközi szabvány tervezete) szavazásra bocsátása,
2015. július: az FDIS (Final Draft International Standard: nemzetközi szabvány végső tervezete) szavazásra bocsátása,
2015. szeptember: a nemzetközi szabvány kiadása (ISO 9001:2015).

Előző Vissza a cikkek listájához Következő

Néhány szó az on-line marketingrõl

2008-03-11


Cikk ajánlása Mondja el véleményét Cikk myomtatása

Mi is a marketing célja? Hogy a termékeket vagy szolgáltatásokat hatékonyan eljuttassák a vásárlókhoz. Ilyen lehetõség például a hagyományos lel alapú marketing, a telefon-marketing, a televíziós marketing, a többszintû marketing (MLM), vagy akár a szórólapozás.

 Szeretne egy hatékony, üzletet hozó honlapot? Kérjük, kattintson ide!

Ezek mindegyike ugyanazt a célt szolgálja, azt, hogy az adott terméket a lehetõ legszélesebb körben, a lehetõ legkisebb költségen eljuttassa a célközönséghez. Az egyes marketing területek közötti legfõbb különbség az, hogy melyik milyen médiumot, információs csatornát használ. A hagyományos levél alapú marketing a nyomtatott papírt, a telefon-marketing a telefonvonalat, a multilevel marketing az emberek egymás közötti kommunikációját használja médiumként, stb.

Ennek megfelelõen Internet-marketingnek azt nevezzük, amikor a termékeit vagy szolgáltatásait egy cég az Internet mint médium segítségével kívánja népszerûsíteni. Az Internet-marketing célja sem különbözhet más marketing tevékenységekétõl: a lehetõ legkisebb költségen a lehetõ legnagyobb hasznot realizálni. Amennyiben marketing nélkül kívánunk értékesíteni az Interneten, az ahhoz lenne hasonlítható, mintha egy eldugott mellékutcában nyitnánk ékszerboltot, mindenféle reklám nélkül. Akik véletlenül odatévednek hozzánk, könnyen lehet, hogy nem is potenciális vásárlók. De a legvalószínûbb az, hogy senki sem tér be.

Az on-line marketing célja az, hogy megtaláljanak bennünket az Interneten. Az Internet oly mértékben elvont, hogy a valóságos városok térbeliségéhez hasonlítható utcák sincsenek rajta. A véletlen megtalálás esélye tehát szinte nulla. Csak akkor szereznek tudomást rólunk, ha sok-sok hirdetõtáblát elhelyezünk. Megtehetjük ezt drága pénzért, mint a városok közterületein elhelyezett hirdetések esetén, vagy a sorstársakkal együttmûködve akár ingyen, a kölcsönösen elõnyös megoldások kiaknázásával. Rajtunk múlik, hogy mit és hogyan, de valamit tennünk kell, különben az internetes megjelenésbe fektetett sok idõ és pénz mind elvész.

Az Internet médiumának van azonban egy behozhatatlan elõnye a többi médiummal szemben: elterjedtségéhez képest rendkívül olcsón lehet megjelenni általa. Én a költséghatékonyságban az eddig vezetõ multilevel marketing elé helyezem, ami ugyancsak jó mutatókat hoz, viszont a többszintû hálózat a végsõ eladási árnak általában több mint a fet felemészti. Az Internet-marketing alkalmazásával az összes költség nem szokta meghaladni a 30-40%-ot, és ez is általában csak a partnerek ajánlói jutalékából és a bankkártya-használat díjából tevõdik össze.

Ezzel nem azt szeretném mondani, hogy az on-line marketing csak elektronikusan létezõ termékek értékesítésére való, bár az igaz, hogy az elektronikus termékek (pl. az e-könyvek, szoftverek, stb.) az azonnali kiszolgálás miatt nagyon hatékonyan terjeszthetõk ezen a csatornán át. A hagyományos és az Interneten keresztüli értékesítés közötti fõ különbség a marketingben van, és nem abban, hogy mit árul a vállalkozásunk. Ugyanúgy lehet például fizikai valójukban létezõ gyerekjátékokat eladni, mint mondjuk a bestseller könyvek elektronikus változatát. Csak az egyik esetben a vásárlónak ki kell várnia a házhozszállítás idejét, míg a másikban azonnal elkezdheti élvezni azt, amit megvett.

Igaz, itthon a bankkártyával Interneten keresztül történõ vásárlási kultúra még csak kialakulóban van, de a vállalkozásoknak már most fel kell készülniük arra a pillanatra, amikor a vevõk egyszerre elkezdik szeretni majd ezt a fizetési módot. Hasonlóan ahhoz, mint amikor a bankkártyák az üzletekben kezdtek elterjedni. Volt egy idõszak, amikor a technológiát késlekedve bevezetõ kereskedõk jelentõs forgalomtól estek el, míg ma szinte mindenütt lehet már kártyával fizetni. Tehát az on-line marketingben gondolkozó vállalkozónak már most érdemes kiépítenie bankkártya-elfogadó rendszerét, de párhuzamosan elfogadnia a hagyományos fizetési módokat, mint a csekket vagy az átutalást.

 Szeretne egy hatékony, üzletet hozó honlapot? Kérjük, kattintson ide!

Küldd el ismerősödnek!

Az Ön neve*
Az Ön email címe*
Ismerőse neve*
Ismerőse email címe*
Ellenőrzés*

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /var/www/clients/client1/web122/web/templates/consult/tpl.consultBlock.php on line 32
Online tanácsadás

Kérdező: aranyvirag7
Kérdés: Tisztelt Cím ! Egy IX. József Attila lakótelepi társasházban lakom. A nyílászáróim elavultak, szeretném kicseréltetni azokat, de a lakóközösség nem járul hozzá, hogy közösen fogjunk neki. A kérdésem az lenne, hogy egyedül pályázhatok - e nyílászáró cserére .
A Válasz: Itt olvasható


Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /var/www/clients/client1/web122/web/templates/dictionary/tpl.dictionaryBlock.php on line 32
Szakszótár

esomar

Vélemény- és Marketing Kutatók Világszövetsége (World Association of Opinion and Marketing Research Professionals). A szövetséget 1984-ben alapították European Society for Opinion and Marketing Research (ESOMAR) néven. Ma már 4000 tagot számlál, több mint 100 országban.