Tévhitek a minőséggel kapcsolatban

cikkek marketing pályázat tanúsítás adatbank kapcsolat Ajánlatkérés
E-mail:
Jelszó:
Kulcsszó:
Hírek, információk, tanácsok Vállalkozásod fejlesztéséhez!
Neve:
Email:

 Az ISO 9001 és a minÅ‘ségirányítási alapelvek várható változásai

Az új ISO 9001 szabvány várhatóan 2015-ben jelenik meg a következő menetrend szerint:

2013. június: a CD (Committee Draft: bizottsági tervezet) szavazásra bocsátása,
2014. április: a DIS (Draft International Standard: nemzetközi szabvány tervezete) szavazásra bocsátása,
2015. július: az FDIS (Final Draft International Standard: nemzetközi szabvány végső tervezete) szavazásra bocsátása,
2015. szeptember: a nemzetközi szabvány kiadása (ISO 9001:2015).

Előző Vissza a cikkek listájához Következő

Tévhitek a minőséggel kapcsolatban

2008-10-04
Szerző: Geczki Csilla


Cikk ajánlása Cikk myomtatása

Tévedés a minőséget úgy értelmezni, hogy célunk nem lehet más, mint a ’tökéletesség’ elérése. Egy terméknél, vagy termék csoportnál a piac a minőséget nem folyamatos skálával méri, hanem a vevői igények eltérő volta köré szegmentálódva, sávosan alakulnak ki az egyes minőségi kategóriák

Sávok

Az összehasonlítást, az elvárások minőségi kielégítettségi szintjének az értékelését az adott sávokon belül lehet csak megtenni. Ezek a sávok az árakkal és a vevőcsoportok elvárásainak, igényeinek különbözőségeivel határolhatóak be.

A terméket az egyes sávok között csak jelentős költségtömeg változtatással lehet mozgatni. Vegyünk egy példát; egészen más a minőségi elvárás egy piaci kolbászsütő, egy üzemi étkezde, egy nemzetközi gyorséttermi lánchoz tartozó üzlet, vagy egy öt csillagos szálloda étterme esetében. Az összehasonlítások az egyes minőségi kategóriákon belül lehetségesek, vagyis szállodai éttermet a saját kategóriájában dolgozó másik étteremmel, gyorséttermi lánc üzletet egy másik hasonlóval mérhetünk össze.

Szabványok

Ahhoz, hogy a termelő, szolgáltató cég biztonsággal és egyenletesen megfelelő minőségű terméket állíthasson elő, hangsúlyosan ajánlatos, hogy minőségügyi irányítási rendszerét a nemzetközi összefogással kidolgozott, széleskörű tudást és tapasztalatot ötvöző szabványok alapján dolgozza ki. Aki a szabványok elvárásait integrálja munkájába, és erről kétségbevonhatatlan igazolást szeretne, tanúsító céget bízzon meg azzal, hogy világítsa át munkavégzését, majd erről adjon ki bizonyítványt.

Az ISO 9001: 2000-es szabvány követelményei szerint létrehozott, kialakított minőségügyi rendszernek nem az a célja, hogy amint kialakítottuk a saját minőségirányítási rendszerünket, termékeink / szolgáltatásaink mérhető paraméterekben kifejezett minősége egy csapásra jobbá válik.

A termék minősége elsősorban a vevői igények, követelmények pontos felmérésétől és azok alapos megértésétől függ, de természetesen emellett különböző gazdasági szempontokat is mérlegelni szükséges. Ahhoz, hogy ezt elérjük, szükség van a rendszer megfelelő működtetésére és karbantartására, de ez nem veszi le a felelősséget a vezetők válláról a döntések meghozatalában.

ISO 9001-2000-es szabvány

Azt is be kell vallani, hogy az ISO 9001: 2000-es szabvány követelményei szerint kialakított minőségirányítási rendszer sem képes csodákat művelni. E szabvány követelményei alapján bevezetett és működtetett minőségügyi rendszer csak alapot biztosít számunkra az egyenletes termék- és/vagy szolgáltatásminőség biztosításához, a vevőkkel való kapcsolattartás, kommunikáció javításához és az irányítási feladatok rendszerezett, pontos, dokumentált információkkal történő ellátásához. Mindezek a nyerhető előnyök azonban semmit nem érnek a szakmai hozzáértés, elkötelezettség és vállalkozó szellemiség nélkül.

Kijelenthető, hogy az ISO 9001-es szabványban nincsen olyan követelmény, vagy különleges elvárás, amit a szervezetnek jól felfogott érdekében ne kellene alkalmazni, mindenféle más szabvány kényszere nélkül.

A szabvány kikényszeríti a szervezettől a pontos és rendszerezett feladatvégzést, és azt, hogy a szervezet folyamatait elemezzük, azonosítsuk a kritikus pontokat, a hibákat észrevegyük, és fáradozzunk annak javításán, tökéletesítésén, és így a szervezet működése egészének fejlesztése váljon a szervezet valamennyi tagjának mindennapos tevékenységévé.

Az ISO 9001: 2000 szabvány követelményeit széleskörű nemzetközi tapasztalatok alapján fogalmazták meg, amely olyan ismeretanyagot foglal magába, melyeket vállalati mérettől és tevékenységi körtől függetlenül egy jól működő vállalatnak magáévá kell tennie.

Küldd el ismerősödnek!

Az Ön neve*
Az Ön email címe*
Ismerőse neve*
Ismerőse email címe*
Ellenőrzés*

Kapcsolódó tartalom a Vállalkozás fejlesztési portálon:


Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /var/www/clients/client1/web122/web/templates/consult/tpl.consultBlock.php on line 32
Online tanácsadás

Kérdező: aranyvirag7
Kérdés: Tisztelt Cím ! Egy IX. József Attila lakótelepi társasházban lakom. A nyílászáróim elavultak, szeretném kicseréltetni azokat, de a lakóközösség nem járul hozzá, hogy közösen fogjunk neki. A kérdésem az lenne, hogy egyedül pályázhatok - e nyílászáró cserére .
A Válasz: Itt olvasható


Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /var/www/clients/client1/web122/web/templates/dictionary/tpl.dictionaryBlock.php on line 32
Szakszótár

geocentrikus marketingstratégia

A vállalat minden piacon azonos marketingtevékenységet valósít meg.