Az ISO 9001 és a minÅ‘ségirányÃtási alapelvek várható változásai
Az új ISO 9001 szabvány várhatóan 2015-ben jelenik meg a következő menetrend szerint:
2013. június: a CD (Committee Draft: bizottsági tervezet) szavazásra bocsátása,
2014. április: a DIS (Draft International Standard: nemzetközi szabvány tervezete) szavazásra bocsátása,
2015. július: az FDIS (Final Draft International Standard: nemzetközi szabvány végső tervezete) szavazásra bocsátása,
2015. szeptember: a nemzetközi szabvány kiadása (ISO 9001:2015).
Előző | Vissza a cikkek listájához | Következő |
A szÃnek pszichológiai hatása az Interneten
2008-06-30Szerző: Dányi Renátó designer
A webhely készÃtÅ‘jének folyamatosan olyan új lehetÅ‘ségeket és új utakat kell keresnie, melyek segÃtségével jó benyomást tehetnek a látogatókra. Nem mindegy, hogy a látogató mennyit idÅ‘zik az Ön honlapján és, hogy milyen "élményekkel" távozik onnan. Olyan ez, mint egy nyaralás! Ha egyszer felfedezünk egy szép helyet, mindig visszahúz a szÃvünk!
Akár üzletének sikeressége függhet ettől!
Tudta-e, hogy bizonyos szÃnekkel, és azok kombinációjával befolyásolhatjuk látogatóink viselkedését?Ez egy nagyon régi, jól bevált módszer, azonban gyakran a tervezÅ‘k hajlamosak elfeledkezni róla.
Pedig bizonyos emberi érzelmeket kiválthatunk a szÃnek által, csak tudnunk kell melyik szÃn mire képes.
Nos, a fehér egy nagyon fontos szÃn, de Ön nagy valószÃnűséggel, más szÃnekkel is ki fogja majd egészÃteni honlapját. Ehhez azonban a szÃnek ismerete mellett egy kis kreativitás is szükséges. A vörös szÃn melegséget, vágyakozást, élénkséget, izgatottságot vált ki általában. A hidegebb szÃnek, mint a zöld és a kék, a nyugalom, és az elégedettség érzését fokozzák.
A sötétebb szÃnek keményebbé teszik a dolgokat, mÃg a világosabbak könnyebbé. A sárga szÃn a gond, aggodalom érzetét fejezheti ki, mÃg a fekete a nyugtalanság, szomorúság szÃne. De! a sárga szÃnt gyakran az olcsósággal párosÃtják össze, a zöld a mohóságra, kapzsiságra utal, a fekete, pedig az elegancia szÃne.
Marketingeszköz
Hát bizony nem könnyű dolog ez! A szÃnek pszichológiai hatása egy remek marketingeszköz a lehetÅ‘ségek tárházából, de vigyázni kell velük, meg kell Å‘ket ismerni, mielÅ‘tt használnánk. Például ha egy mosóporos dobozon a szürke szÃn dominálna, nem lenne egy telitalálat. Tudat alatt az emberekben a szürke összekapcsolódna a ruhájuk szÃnével, és hát ki szeretne szürke ruhákban járni? Ugye mennyivel jobb hatása van a szÃnes mosóporos dobozoknak?A szürke és a barna szÃn komorságot, depressziót sugall, de a vörös szÃn kombinálásával vidámmá, élénkké tehetjük az összhatásukat. Az, hogy az egyes szÃnek mennyire teszik keménnyé, erÅ‘ssé a dolgokat, az a kombinálásuk mértékétÅ‘l függ. A gyöngyház, a burgundi vörös, a bézs és a kék árnyalatai a megbÃzhatóságot, alaposságot jelenthetik.
SzÃnek hatása emberekre
A sort a végtelenségig folytathatnánk, hiszen a szÃnek világa kifogyhatatlan. Ne felejtse hát el, amikor a szÃnskála az egyik legfigyelemfelkeltÅ‘bb eszköz! De azt is figyelembe kell venni, hogy mivel emberek vagyunk, különbözünk. Mindenkire másként hathatnak a szÃnek.Melyek tehát a hasznos, jó szÃnek? Nos erre a kérdésre gyakran nincs válasz, ezért kÃsérletezzünk bátran és tegyünk meg minden tÅ‘lünk telhetÅ‘t a legjobb szÃnhatás elérésére!
Küldd el ismerősödnek!
Kapcsolódó tartalom a Vállalkozás fejlesztési portálon:
Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /var/www/clients/client1/web122/web/templates/consult/tpl.consultBlock.php on line 32
KérdezÅ‘: aranyvirag7 Kérdés: Tisztelt CÃm ! Egy IX. József Attila lakótelepi társasházban lakom. A nyÃlászáróim elavultak, szeretném kicseréltetni azokat, de a lakóközösség nem járul hozzá, hogy közösen fogjunk neki. A kérdésem az lenne, hogy egyedül pályázhatok - e nyÃlászáró cserére . A Válasz: Itt olvasható |
Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /var/www/clients/client1/web122/web/templates/dictionary/tpl.dictionaryBlock.php on line 32
irányÃtási rendszer |