Az ISO 9001 és a minőségirányítási alapelvek várható változásai
Az új ISO 9001 szabvány várhatóan 2015-ben jelenik meg a következő menetrend szerint:
2013. június: a CD (Committee Draft: bizottsági tervezet) szavazásra bocsátása,
2014. április: a DIS (Draft International Standard: nemzetközi szabvány tervezete) szavazásra bocsátása,
2015. július: az FDIS (Final Draft International Standard: nemzetközi szabvány végső tervezete) szavazásra bocsátása,
2015. szeptember: a nemzetközi szabvány kiadása (ISO 9001:2015).
Előző | Vissza a cikkek listájához | Következő |
Az Új Széchenyi Terv keretében az NFÜ bevezeti az elektronikus aláírást
2011-09-12
A
A digitális ügymenet költséghatékonyabbá és rövidebbé teszi az eljárást, hiszen alkalmazásának köszönhetően a legfontosabb bizonylatok összeállítása, kézjeggyel történő ellátása, és intézmények közötti mozgatása is elektronikusan úton történik a jövőben. Az NFÜ célja végső soron az, hogy az Új Széchenyi Terv keretében megvalósuló beruházásokhoz, fejlesztésekhez kapcsolódóan benyújtott számlák kifizetését felgyorsítsa.
Az európai uniós és a hazai elvárásokat is teljesíti az NFÜ által hamarosan bevezetésre kerülő e-aláírás. Egyrészt az Európai Bizottság 2011-2015 közötti elektronikus kormányzati akcióterve jelöli meg a pályázatok gyorsabb elbírálását a hatékony és olcsóbb állami működés ismérveként. Másrészt pedig a 2012. január 1-jétől hatályos új alaptörvény is a hatékony és erős állam kritériumainak tekinti a modern technológiák és műszaki megoldások közigazgatásibeli alkalmazását.
Az új szolgáltatás legnagyobb haszna emellett, hogy minden résztvevő számára jelentősen megkönnyíti majd az uniós források felhasználásának ügyintézést. Segítségével elkerülhetővé válik a dokumentumok kinyomtatása és szállítása, valamint egy korábban roppant időigényes átfutási folyamat rövidülhet le.
Az NFÜ fontosnak tartja, hogy a korábbi könnyítések (rövidebb adatlapok, egyszerűbb nyilatkozattétel, CD-n történő pályázat) bevezetése után végleg megszűnjön a túlzott adminisztráció.
Az NFÜ részéről Dányi Gábor innovációs és informatikai elnökhelyettes elmondta, hogy az új szolgáltatás bevezetésnek legfőbb előnye az idő és a költségek csökkentése. A dokumentáció virtuális utaztatásával legalább 3 hivatal 9 aláírását igénylő egyhetes folyamata szűnik meg, valamint jelentős papír és postázási költségek spórolhatók meg. A fejlesztés emellett jelentősen gyorsítja a számlák kifizetésének átfutási idejét is, ami elősegíti az uniós támogatási keretek eredményesebb felhasználást. Ennek az új monitoring és online alkalmazásnak a gyakorlata megfelel a Bizottság jövőbeni elvárásainak, mi több, az európai mezőny élén áll.
Hazánk megerősödése az európai uniós támogatások hatékony és gyors felhasználásán, végső soron pedig a hazai kkv-k mielőbbi forráshoz juttatásán múlik. Mindez elképzelhetetlen a vállalkozókra és a támogatási rendszerre nehezedő bürokratikus terhek csökkentése nélkül.
Küldd el ismerősödnek!
Kapcsolódó tartalom a Vállalkozás fejlesztési portálon:
Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /var/www/clients/client1/web122/web/templates/consult/tpl.consultBlock.php on line 32
Kérdező: aranyvirag7 Kérdés: Tisztelt Cím ! Egy IX. József Attila lakótelepi társasházban lakom. A nyílászáróim elavultak, szeretném kicseréltetni azokat, de a lakóközösség nem járul hozzá, hogy közösen fogjunk neki. A kérdésem az lenne, hogy egyedül pályázhatok - e nyílászáró cserére . A Válasz: Itt olvasható |
Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /var/www/clients/client1/web122/web/templates/dictionary/tpl.dictionaryBlock.php on line 32