Az ISO 9001 és a minÅ‘ségirányÃtási alapelvek várható változásai
Az új ISO 9001 szabvány várhatóan 2015-ben jelenik meg a következő menetrend szerint:
2013. június: a CD (Committee Draft: bizottsági tervezet) szavazásra bocsátása,
2014. április: a DIS (Draft International Standard: nemzetközi szabvány tervezete) szavazásra bocsátása,
2015. július: az FDIS (Final Draft International Standard: nemzetközi szabvány végső tervezete) szavazásra bocsátása,
2015. szeptember: a nemzetközi szabvány kiadása (ISO 9001:2015).
Előző | Vissza a cikkek listájához | Következő |
Új Honda Accord 2008
2008-08-27Szerző: Bacsó Mária
Rendesen telepakolták betűszavakkal az új Honda Accordot, melynek formája ugyan hagy némi kÃvánnivalót maga után, menet közben azonban ismét nem kelt csalódást. Az ausztriai menetpróbán minden létezÅ‘ változatban kipróbáltuk az új Accordot
Teljesen friss generáció
Az a Honda Accord, melynek elÅ‘zÅ‘ generációja igen magasra helyezte a lécet mind megjelenésében, mind pedig tudásában. A legfrissebb generáció láttán azonban egyet hátraléptem Genfben: elsÅ‘re leginkább egy elbaltázott modellfrissÃtésnek tűnik az új Accord, noha egy teljesen friss generációval állunk szemben.
A ludas a hűtÅ‘maszk és a fényszórók között félútig felkúszó, a lökhárÃtóhoz tartozó műanyag elem, ami megtöri az elÅ‘d esetében tapasztalt vagány harmóniát. Az elsÅ‘ döbbenet után azonban egyre több kellemes részlet tűnik fel, ilyen a Legendet idézÅ‘ hűtÅ‘maszk, az elÅ‘drÅ‘l származó dÃjnyertes krómkilincsek, vagy a szépen emelkedÅ‘ övvonal.
Frappáns apróság, hogy a limuzin hátsó rendszámtábla-helye formájában a hűtÅ‘maszkot idézi, ugyanakkor a kombi kollektÃven nagyobb tetszésnek örvendett, fÅ‘leg a fém tetÅ‘sÃnnel, a sötétÃtett ablakokkal és a hetyke légterelÅ‘vel.
Az Accord etalon. Sokaknak nem tetszik, de még ők is elismerik, a technikába nehéz belekötni. Az új modell sem rosszabb a réginél, sőt, dizájnban pedig nagyon sokat fejlődött, elsősorban belül.
A tempomattal kezdődött
Pihenhetett a jobb láb és pihenhetett az agy egy apró része, hiszen nem kellett többé figyelni a kilométerórát. Aztán jött a többi rendszer is, az egyik akkor szólt, ha el akartuk hagyni a sávot, a másik meg, ha túl közel mentünk az elÅ‘ttünk haladóhoz. Ez utóbbi már fékezett is helyettünk, vagy képes volt arra, hogy felülbÃrálja a tempotatot, és az elÅ‘ttünk haladó jármű tempójához igazÃtsa autónk sebességét.
Ha jobban belegondolunk, régóta készen vannak azok az elektronikai rendszerek, melyek segÃtségével, ha városban nem is, autópályán, de akár még autóúton is megtehetnénk, hogy újságot olvasgassunk ahelyett, hogy vezetnénk.
Ez azonban veszélyes lenne. Egyrészt, amikor vezetünk, figyelünk, és mivel folyamatosan vizslatjuk, mi történik a környezetünkben, idejekorán észrevehetünk valami fontosat, és felkészülhetünk a veszélyhelyzetre jóval azelőtt, hogy a balesetet okozó jármű vagy személy bekerülne a radar látóterébe.
Új Honda Accord: hosszabb, szélesebb, magasabb
Noha elsÅ‘ ránézésre Accordnak azonosÃtja az utca népe, a Honda középkategóriásának arányai némiképp átalakultak. Az új modell öt centiméterrel hosszabb, héttel pedig szélesebb elÅ‘djénél, miközben magassága 5 milliméterrel csökkent.
Ezekből, valamint a 35 milliméterrel megnyújtott tengelytávból is kitűnik, hogy ennek úttartása érezhetően jobb lesz, ezeken felül ráadásul a súlypontot is sikerült nyolc centiméterrel alacsonyabbra helyezni.
További ünneplésre ad okot, hogy az elÅ‘djénél tÃz centiméterrel rövidebb kombi immáron ugyanazt a multilink hátsó futóművet kapja, mint a négyajtós, amely a kettÅ‘s keresztlengÅ‘karos elsÅ‘ fényében papÃron igen élvezetes kanyarvételeket fest lelki szemeink elé.
Az elÅ‘djénél nagyobb szilárdságú modell ugyanakkor nem kerülhette el a hÃzást: a limuzin átlagosan 60, a kombi pedig 20 kilót szedett magára a generációváltás következményeként, Ãgy a legkisebb motorral szerelt négyajtós tömege is meghaladja az 1,4 tonnát.s
Küldd el ismerősödnek!
Kapcsolódó tartalom a Vállalkozás fejlesztési portálon:
Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /var/www/clients/client1/web122/web/templates/consult/tpl.consultBlock.php on line 32
KérdezÅ‘: aranyvirag7 Kérdés: Tisztelt CÃm ! Egy IX. József Attila lakótelepi társasházban lakom. A nyÃlászáróim elavultak, szeretném kicseréltetni azokat, de a lakóközösség nem járul hozzá, hogy közösen fogjunk neki. A kérdésem az lenne, hogy egyedül pályázhatok - e nyÃlászáró cserére . A Válasz: Itt olvasható |
Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /var/www/clients/client1/web122/web/templates/dictionary/tpl.dictionaryBlock.php on line 32
marketing alapstratégia |