A marketing tanácsadó válaszol keresőoptimalizálás és közösségi média marketing témákban. Online marketing rovatunk következő cikkében Máté Balázs marketing tanácsadó válaszol!

cikkek marketing pályázat tanúsítás adatbank kapcsolat Ajánlatkérés
E-mail:
Jelszó:
Kulcsszó:
Hírek, információk, tanácsok Vállalkozásod fejlesztéséhez!
Neve:
Email:

 Az ISO 9001 és a minőségirányítási alapelvek várható változásai

Az új ISO 9001 szabvány várhatóan 2015-ben jelenik meg a következő menetrend szerint:

2013. június: a CD (Committee Draft: bizottsági tervezet) szavazásra bocsátása,
2014. április: a DIS (Draft International Standard: nemzetközi szabvány tervezete) szavazásra bocsátása,
2015. július: az FDIS (Final Draft International Standard: nemzetközi szabvány végső tervezete) szavazásra bocsátása,
2015. szeptember: a nemzetközi szabvány kiadása (ISO 9001:2015).

8 tipp azonnali vásárló szerzéshez

Nem csak új vásárlókat nehéz szerezni, de a régieket sem könnyű már megtartani. Emellett egyre több a kisvállalkozás, akik szeretnének betörni a piacra, vásárlókat szerezni, azonban erre meglehetősen kis keret áll rendelkezésükre. Mit is tehetnek ilyenkor?</p>

1 – Új marketing stratégia

Mint minden kisvállalkozásnak, valószínűleg a tiédnek is van valamilyen marketing stratégiája, amit már egy ideje használsz. A baj az lehet vele, hogy újra és újra felhasználod, így egy idő után az emberek elvesztik érdeklődésüket.
Ha valami újat próbálsz ki, arra az emberek felfigyelnek, hiszen eltér az eddig megszokottól. Nyomtass szórólapot, készíts kupont, adj kedvezményt, akciózz le valamit, használj direkt marketinget. Ezek apró dolgok, mégis hatékony eszközök lehetnek, ha eddig nem próbáltad őket. Ha kimerültél az ötletekből, hívj egy marketing tanácsadót, aki rengeteg új ötlettel fog ellátni!

2 – Új termék vagy szolgáltatás

A helyzet itt is ugyanaz, mint az előző esetben. Ha valamit ismernek a vásárlóid, egy idő után ráunhatnak, azonban ha bizonyos időközönként valamit beújítasz, arra biztosan többen harapnak majd. Nagyrészt ugyanezek az emberek fogják megvenni ezeket a termékeket is, de nagyobb kedvvel, esetleg nagyobb számban. Elég csak a gyorséttermek havonta változó ajánlataira gondolni, amikre özönlenek az emberek, nehogy lemaradjanak róluk.

2 – Több kattintás

Hacsak nem éjjel-nappali vegyesboltot üzemeltetsz, nem tudod vásárlóidat a nap 24 órában kiszolgálni. A weboldalad azonban erre is képes, hiszen bármikor elérhető. Egy kzösségi oldallal összekötött weboldal máris több látogatót vonzz, főleg ha az oldal termékei, szolgáltatásai és tartalmai folyamatosan pörögnek a közösségi oldalon.
Érdemes jól célzott Google AdSense vagy Facebook hirdetést feladni, amely minimális befektetéssel is meg tudja dobni a látogatók és egyben vásárlók számát. Fontos a keresőoptimalizálás is, melyet mindenképpen végezz vagy végeztess el valakivel!

 

4 – PR kampány

Az interneten reklámozni hihetetlenül egyszerű és költséghatékony dolog. A közösségi média varázsa abban rejlik, hogy a kis cégek is meg tudják szorongatni egy jó kampánnyal a nagyvállalatokat, legalábbis hasonlóan hasznos hadjáratot tudnak folytatni a vásárlókért egy-egy megfelelő ötlettel. Ha nincs jó reklámötleted, nem értesz a hirdetés beállításokhoz, érdemes PR szakembert bérelni, aki segít neked.
Ha találsz valaki, aki a vállalkozásodhoz kapcsolódó történetet megírja újságban, bemutatja TV-ben, rádióban, még jobb helyzetbe kerülhetsz, hiszen ez ingyen reklámnak számít, a sztorit ráadásul újra és újra fel tudod használni a jövőben.

5 – Reklámozz vásárlóiddal

Egy vásárló mindig különlegesnek érzi magát, ha a pénzéért cserébe nem csak a terméket vagy szolgáltatást, hanem elismerést, ajándékot is kap. Itt gondolhatsz kisebb promóciós ajándékokra, ajándékcsomagokra, matricákra, bármire, ami ajándékként jár a vásárláshoz.
Megkérheted vásárlóidat, hogy ajánljanak téged ismerőseiknek, például egy kuponnal, amit a következő vásárlásnál válthatnak be, vagy akár kettejüknek szóló közös ajánlattal is élhetsz, a vásárlók ezen keresztül egymásnak ajánlják majd a termékedet.

 

6 – Mosolyogj és tárcsázz

Bármennyire nehéz egyes embereknek meglépni, néha mégis érdemes direkt marketinggel próbálkozni. Lehet, hogy 10-ből 9 telefonhívás esetében még csak el sem tudod kezdeni a mondanivalód, de ott lesz az az egy, amikor végighallgatnak, és még akár vásárolni is fognak tőled.
Két dolgot ne feledj ilyenkor! Az egyik, hogy ha valaki nemet mond, azt ne vedd a személyed ellen irányuló támadásnak, ne éld meg kudarcként, tárcsázd a következő számot. A másik pedig, tárcsázz minél többet! Minél többet telefonálsz, annál jobban nőnek az esélyek.

 

7 – Minőségi weboldal

Tudtad, hogy az emberek 80%-a ma már annyi időt tölt a számítógép előtt, mint az elmúlt évtizedben a televízió előtt? Ez rengeteg ember, akiknek töredéke a te weboldalad látogatója is lehet. És lesz is, ha minden jól csinálsz, de ugye te sem szeretnéd, hogy a weboldaladra történő látogatásuk felesleges és kiábrándító legyen? Persze, hogy nem. Ezért is érdemes a vásárló és látogatószerzés előtt megbizonyosodnod róla, hogy weboldalad használatra kész, megjelenései és tartalmai meggyőzőek, nem taszítóak.

8 – Közösségi média marketing

Bár már említettük, de nem tudjuk elégszer hangsúlyozni a közösségi média marketing fontosságát. Ma már mindenki fent van valamilyen közösségi oldalon – és itt nem csak a magánszemélyekre gondolunk, hanem a vállalkozásokra is. Az internettel rendelkező emberek 72%-a mindig felkeresi a cég közösségi- vagy weboldalát vásárlás előtt. És ha már felkeresték, meg is nézik azokat. Weboldaladról megtudhatják, mennyire is vagy otthon szakmádban, de közösségi oldaladon láthatják, hogyan bánsz vevőiddel, rajongóiddal vásárlóiddal, hogyan kommunikálsz velük, és hidd el, sokszor ezeken a reakciókon múlik egy-egy vásárlás.



Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /var/www/clients/client1/web122/web/templates/consult/tpl.consultBlock.php on line 32
Online tanácsadás

Kérdező: aranyvirag7
Kérdés: Tisztelt Cím ! Egy IX. József Attila lakótelepi társasházban lakom. A nyílászáróim elavultak, szeretném kicseréltetni azokat, de a lakóközösség nem járul hozzá, hogy közösen fogjunk neki. A kérdésem az lenne, hogy egyedül pályázhatok - e nyílászáró cserére .
A Válasz: Itt olvasható


Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /var/www/clients/client1/web122/web/templates/dictionary/tpl.dictionaryBlock.php on line 32
Szakszótár

vevõ

szervezet , vagy személy, amely vagy aki kap egy terméket PÉLDÁK: Fogyasztó, ügyfél, végsõ felhasználó, kiskereskedõ, kedvezményezett és megrendelõ. MEGJEGYZÉS: Egy vevõ lehet a szervezeten belüli, vagy azon kívüli.