Népszerűbbek lesznek az online reklámpiacok

cikkek marketing pályázat tanúsítás adatbank kapcsolat Ajánlatkérés
E-mail:
Jelszó:
Kulcsszó:
Hírek, információk, tanácsok Vállalkozásod fejlesztéséhez!
Neve:
Email:

 Az ISO 9001 és a minÅ‘ségirányítási alapelvek várható változásai

Az új ISO 9001 szabvány várhatóan 2015-ben jelenik meg a következő menetrend szerint:

2013. június: a CD (Committee Draft: bizottsági tervezet) szavazásra bocsátása,
2014. április: a DIS (Draft International Standard: nemzetközi szabvány tervezete) szavazásra bocsátása,
2015. július: az FDIS (Final Draft International Standard: nemzetközi szabvány végső tervezete) szavazásra bocsátása,
2015. szeptember: a nemzetközi szabvány kiadása (ISO 9001:2015).

Előző Vissza a cikkek listájához Következő

Bővül az online reklámpiac

2008-06-20
Szerző: Asztalos Karolina portál menedzser


Cikk ajánlása Cikk myomtatása

Tavaly sokkal többet költöttek a cégek az online reklámra, mint 2006-ban. Az európai piac méretét tekintve lassan megközelíti az amerikait.

Bár egyes szakértői vélemények szerint a kedvezőtlen gazdasági helyzetből fakadóan a hagyományos médiumokhoz irányuló reklámköltéseit a legtöbb cég jelentősen visszafogta tavaly, az európai online hirdetési piacra a jelek szerint nem hatottak a lassító folyamatok.

Felmérések

A 16 országra kiterjedő felmérés szerint az európai online hirdetési piac tavaly 11,2 milliárd eurót ért, miközben a cégek 2006-ban ennél jóval kevesebbet; csupán 7,2 milliárd eurót költöttek webes reklámozásra. A tengerentúlon mindeközben 2006-hoz képest nagyjából egynegyedével többet; 14,5 milliárd eurónak megfelelő dollárt költöttek online hirdetésre, az európai online reklámpiac tehát fokozatos felzárkózást mutat – áll a ma publikált tanulmányban.

A tavalyi 11,2 milliárdos összegnek csaknem a kétharmadát, 7,3 milliárd eurót a három legnagyobb piacon; Franciaországban, Nagy-Britanniában és Németországban fordították online reklámozásra a vállalatok, ezzel együtt több kisebb régiós reklámpiac is jelentős növekedést ért el a 2006-os számokkal összehasonlítva.

Az internetes reklámköltések tavaly összesen tíz európai országban haladták meg vagy érték el a teljes reklámbüdzsé tíz százalékát – az arány ezeken belül Hollandiában a legmagasabb (18,5 százalék) és Lengyelországban a legalacsonyabb (10 százalék).

Stabilizálódó piac

A legnagyobb lendületet a labdarúgó-világbajnokság és a választások jelentették az on-line hirdetési piacon. Látható azonban, hogy a mindennapi fogyasztási cikkeket gyártó cégek többsége egyelőre nem ismerte fel a világhálóban rejlő lehetőségeket. Ha közülük csak néhány átcsoportosítja büdzséjének egy kis részét, ez már több százmillió forintos bővülést generálhat.

Reklámkerülő fogyasztók

Egy felmérés szerint a magyar lakosság mintegy 80 százaléka aktív és mérsékelt reklámkerülő, s ez az arány évről évre növekvő tendenciát mutat. A "legreklámkerülőbb" generáció a 18-29 éves korosztály, mely korcsoportot azonban az interneten keresztül lehet elérni a leghatékonyabban. Mivel ezt a médiumot főként információszerzésre használjuk, itt a legkisebb a reklámkerülés lehetősége.

Magyarországon jelenleg a banner a leginkább alkalmazott on-line hirdetési forma, ez adja az internetes reklámok 90 százalékát, az USA-ban ez már csak 45 százalék. E téren minden bizonnyal itthon is változás lesz a következő években, s az egyes weboldalakon csökkenni fog a reklámhelyek száma, ami letisztultabb megjelenési környezetet eredményez a hirdetők számára. Viszont növekszik majd a hirdetések átlagos mérete és ára.

Jellemzően a nagyobb méretű és a weboldalak felső, illetve jobb oldalán elhelyezett hirdetések a leghatékonyabbak, de legalább ilyen fontos az üzenet, a kreatív koncepció és a megvalósítás minősége is.

Küldd el ismerősödnek!

Az Ön neve*
Az Ön email címe*
Ismerőse neve*
Ismerőse email címe*
Ellenőrzés*


Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /var/www/clients/client1/web122/web/templates/consult/tpl.consultBlock.php on line 32
Online tanácsadás

Kérdező: aranyvirag7
Kérdés: Tisztelt Cím ! Egy IX. József Attila lakótelepi társasházban lakom. A nyílászáróim elavultak, szeretném kicseréltetni azokat, de a lakóközösség nem járul hozzá, hogy közösen fogjunk neki. A kérdésem az lenne, hogy egyedül pályázhatok - e nyílászáró cserére .
A Válasz: Itt olvasható


Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /var/www/clients/client1/web122/web/templates/dictionary/tpl.dictionaryBlock.php on line 32
Szakszótár

globális marketing

A differenciálatlan marketingstratégia speciális esete, melynek keretében a vállalat azonos marketingeszközöket alkalmaz a különböző nemzeti piacokon.