Milyen a megfelelő vezető startégia

cikkek marketing pályázat tanúsítás adatbank kapcsolat Ajánlatkérés
E-mail:
Jelszó:
Kulcsszó:
Hírek, információk, tanácsok Vállalkozásod fejlesztéséhez!
Neve:
Email:

 Az ISO 9001 és a minőségirányítási alapelvek várható változásai

Az új ISO 9001 szabvány várhatóan 2015-ben jelenik meg a következő menetrend szerint:

2013. június: a CD (Committee Draft: bizottsági tervezet) szavazásra bocsátása,
2014. április: a DIS (Draft International Standard: nemzetközi szabvány tervezete) szavazásra bocsátása,
2015. július: az FDIS (Final Draft International Standard: nemzetközi szabvány végső tervezete) szavazásra bocsátása,
2015. szeptember: a nemzetközi szabvány kiadása (ISO 9001:2015).

Előző Vissza a cikkek listájához Következő

A stratégia alapja

2008-05-05
Szerző: Cserháti Dániel


Cikk ajánlása Cikk myomtatása

Vezetői stratégia

Minidig légy megfontolt, hallgass a megérzéseidre, de ne bízz bennünk vakon. Tervezz, de ne kényszeresen. Végy számításba mindent, de ne görcsösen. Szeretnéd két szóban hallani? Készíts stratégiát!

A vezető stratégia legfőbb elemeihez tartozik, az akció-reakció elv birtoklása. Akcióinkat úgy kell kidolgoznunk, hogy versenytársaink már csak védekező reakciókkal tudjanak válaszolni.
Meg kell különböztetni egymástól a vezetést és a vezetés látszatát. A stratégia igazi művészete, ha anélkül jutunk vezető szerephez az egyes területeken, hogy konkrét akció-reakció ütközetet vívtunk volna versenytársainkkal..

A jó stratéga megfontoltsága mindig összeköti egymással az előnyt és a hátrányt. Ha az előnyökhöz mindig hozzászámítjuk a hátrányokat is, akkor vállalkozásaink sikerében megbízhatunk; s ha a hátrányokhoz mindig hozzászámítjuk az előnyöket is, akkor minden szerencsétlenséget el tudunk hárítani.

A különböző reakciókat hátrányok okozásával tudjuk hatalmunknak alávetni, majd a kötelességek meg határozása útján tudjuk szolgálatra fogni, és előnyök biztosításával tudjuk ösztönözni őket. A sikeres marketing stratégia törvénye legyen tehát: soha ne bízzuk magunkat arra, hogy a versenytárs nem szánja magát lépésre. Kövessünk el mindent, hogy készen álljunk a fogadásra; soha ne bízzuk magunkat arra, hogy miénk a vezető szerep.

Az akció terv

A megfelelő gazdasági hátérrel alátámasztott üzleti lépés célja nem lehet a versenytárs teljes megsemmisítése. Úgy kell gondolkodnunk, hogy minden akciónk egyértelműen látható hasznot hozzon, vagyis az „ellenfél” alávetése hosszútávra jövedelmezőbb és innovatív lehetőségeket kínálhat, mintha abszolút kiütnénk az adott területről.

Így az egyik legcélravezetőbb stratégia, ha első lépésként meghiusítjuk az „ellenfél” terveit ezután meggyengítjük, majd ellehetetlenítjük versenytársunk alvállalkozásait és főbb ügyfeleivel való kapcsolatát. Nyíltan szembetámadó lépésre csak akkor szánjuk magunkat, ha más lehetőségünk már nincsen (pl.: ha mi vagyunk a kapcsolatban az alárendelt, illetve erősen veszélyeztetett fél).

Ebből következően a győzelem alapelvei a következők:

  • Aki megérti, mikor szabad akcióba bocsátkozni és mikor nem, az győz.
  • Aki nagy és kicsiny csapatot egyaránt jól tud vezetni, az győz.
  • Akinél a vezetők és beosztottak ugyanazt akarják, az győz.
  • Aki maga elővigyázatos, és ki tudja várni versenytársa elővigyázatlanságát, az győz.

Küldd el ismerősödnek!

Az Ön neve*
Az Ön email címe*
Ismerőse neve*
Ismerőse email címe*
Ellenőrzés*


Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /var/www/clients/client1/web122/web/templates/consult/tpl.consultBlock.php on line 32
Online tanácsadás

Kérdező: aranyvirag7
Kérdés: Tisztelt Cím ! Egy IX. József Attila lakótelepi társasházban lakom. A nyílászáróim elavultak, szeretném kicseréltetni azokat, de a lakóközösség nem járul hozzá, hogy közösen fogjunk neki. A kérdésem az lenne, hogy egyedül pályázhatok - e nyílászáró cserére .
A Válasz: Itt olvasható


Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /var/www/clients/client1/web122/web/templates/dictionary/tpl.dictionaryBlock.php on line 32
Szakszótár

minõségirányítási rendszer

irányítási rendszer egy szervezet vezetésére és szabályozására, a minõség szempontjából