A minõség nyolc dimenziója

cikkek marketing pályázat tanúsítás adatbank kapcsolat Ajánlatkérés
E-mail:
Jelszó:
Kulcsszó:
Hírek, információk, tanácsok Vállalkozásod fejlesztéséhez!
Neve:
Email:

 Az ISO 9001 és a minőségirányítási alapelvek várható változásai

Az új ISO 9001 szabvány várhatóan 2015-ben jelenik meg a következő menetrend szerint:

2013. június: a CD (Committee Draft: bizottsági tervezet) szavazásra bocsátása,
2014. április: a DIS (Draft International Standard: nemzetközi szabvány tervezete) szavazásra bocsátása,
2015. július: az FDIS (Final Draft International Standard: nemzetközi szabvány végső tervezete) szavazásra bocsátása,
2015. szeptember: a nemzetközi szabvány kiadása (ISO 9001:2015).

Előző Vissza a cikkek listájához Következő

A minõség nyolc dimenziója

2008-03-11


Cikk ajánlása Mondja el véleményét Cikk myomtatása

David Garvin nyolc dimenziót definiált, amelyek stratégiai szinten használhatók a minõségi jellemzõk elemzésére. E dimenziók közül egyesek kölcsönösen erõsítik egymást, mások viszont nem - az egyik terén végzett javítás a másik kárára is történhet. Ha megértjük, hogy vevõink milyen kompromisszumokat kívánnak e dimenziók között, akkor elõnyös versenyhelyzetbe hozhatjuk magunkat. Garvin nyolc dimenzióját a következõképpen összegezhetjük

ISO 9001, ISO 14001 ISO17799 rendszerkiépítéshez, honlapkészítésre állami támogatás segítségével kérje ajánlatunkat itt!  

A minõség nyolc dimenziója

  1. Teljesítménya termék elsõdleges mûködési jellegzetessége.
  2. Különleges tulajdonságok: a teljesítmény másodlagos vonásai. Ezek azok a "cicomák", amelyek kiegészítik az alapvetõ funkciókat.
  3. Megbízhatóság: annak a valószínûsége, hogy egy meghatározott funkciót meghatározott idõtartam alatt, meghatározott körülmények között sikeresen alkalmazhatjuk.
  4. Egyezés: az a mérték, amennyire egy terméknek a tervezett, valamint mûködési jellemzõi megfelelnek az elfogadott színvonalnak.
  5. Tartósság: a termék élettartamának mérése. A tartósságot úgy is definiálhatjuk, mint azt az idõtartamot, amennyi ideig a termék használható, mielõtt úgy tönkremenne, hogy újjal történõ pótlása kívánatosabb a javításnál.
  6. Szervízelhetõség: A javítás gyorsasága és könnyûsége, a javítási folyamat során tapasztalt udvariasság és hozzáértés.
  7. Esztétika: hogyan fest külsõleg, hogyan hangzik a termék, milyen a tapintása, az íze vagy illata. Az esztétikai tényezõ nagyrészt személyes megítélés, valamint az egyéni ízlés tükrözõdésének eredménye; ez nagymértékben szubjektív dimenzió.
  8. A márka név: itt a hírnév a döntõ. A fogyasztók nem mindig rendelkeznek kimerítõ információkkal egy termék vagy szolgáltatás tulajdonságaira vonatkozólag; közvetett mérésmódok vagy a minõség felszínen történõ észlelése talán az egyetlen kiindulási alapjuk az egyes márkák összevetéséhez. 

ISO 9001, ISO 14001 ISO17799 rendszerkiépítéshez, honlapkészítésre állami támogatás segítségével kérje ajánlatunkat itt!  

Küldd el ismerősödnek!

Az Ön neve*
Az Ön email címe*
Ismerőse neve*
Ismerőse email címe*
Ellenőrzés*

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /var/www/clients/client1/web122/web/templates/consult/tpl.consultBlock.php on line 32
Online tanácsadás

Kérdező: aranyvirag7
Kérdés: Tisztelt Cím ! Egy IX. József Attila lakótelepi társasházban lakom. A nyílászáróim elavultak, szeretném kicseréltetni azokat, de a lakóközösség nem járul hozzá, hogy közösen fogjunk neki. A kérdésem az lenne, hogy egyedül pályázhatok - e nyílászáró cserére .
A Válasz: Itt olvasható


Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /var/www/clients/client1/web122/web/templates/dictionary/tpl.dictionaryBlock.php on line 32
Szakszótár

irányítás

összehangolt tevékenységek egy szervezet vezetésére és szabályozására MEGJEGYZÉS: Az angolban a "menedzsment" szó néha emberekre, vagyis egy személyre, vagy a személyek olyan csoportjára vonatkozik, akinek, vagy amelynek hatáskörébe és felelõsségi körébe...