Mit csinálunk Facebook-ozás és Youtube-ozás közben? Milyen célból látogatjuk a közösségi oldalakat? Kutatási eredmények.

cikkek marketing pályázat tanúsítás adatbank kapcsolat Ajánlatkérés
E-mail:
Jelszó:
Kulcsszó:
Hírek, információk, tanácsok Vállalkozásod fejlesztéséhez!
Neve:
Email:

 Az ISO 9001 és a minÅ‘ségirányítási alapelvek várható változásai

Az új ISO 9001 szabvány várhatóan 2015-ben jelenik meg a következő menetrend szerint:

2013. június: a CD (Committee Draft: bizottsági tervezet) szavazásra bocsátása,
2014. április: a DIS (Draft International Standard: nemzetközi szabvány tervezete) szavazásra bocsátása,
2015. július: az FDIS (Final Draft International Standard: nemzetközi szabvány végső tervezete) szavazásra bocsátása,
2015. szeptember: a nemzetközi szabvány kiadása (ISO 9001:2015).

Előző Vissza a cikkek listájához Következő

Hízlal a facebookozás?

2010-11-10
Forrás: Techline.hu


Cikk ajánlása Mondja el véleményét Cikk myomtatása

A címben felvetett különös kérdés hátterében egy érdekes felmérés áll, amelyet az Interactive Advertising Bureau (IAB) végzett, és amelynek során többek között azt vizsgálta, valójában mit is csinálunk a Youtube-on, illetve a Facebookon. Nos, többek között eszünk.

A felmérés ugyan Nyugat-Európa egy szeletére korlátozódott (francia, angol és német felhasználókat faggattak), nincs okunk azonban kételkedni abban, hogy hasonlóan viselkednek a világ más tájain élő, a két, igencsak népszerű oldalt látogatók.
A kutatás egy meglepő ténnyel indít: bár azt hinnénk, hogy aki a Facebookra kíváncsi, az youtube-ozik is, a valóság más: az online populáció mindössze harmada látogatja mindkét site-ot. Abban viszont semmi meglepő sincs, hogy az okostelefonok terjedésével egyre többen keresik fel mobilkészülékekkel, sőt újabban már táblagéppel (értsd iPad) az említett oldalakat.

A felmérés során azt is vizsgálták, ki, mit csinál youtube-ozás, illetve facebookozás közben. A PC-s felhasználók fele (Youtube), illetve 55 százaléka (Facebook) nemcsak a közösségi oldalakra koncentrál, az előbbinél például 27% tévézik, míg 21 százalék eszik, a Facebook pedig még ennyire sem köti le a figyelmüket, hiszen itt 40 százalék tévézik, és 24 százalék eszik. A felhasználók mintegy negyede egyébként nem magányos farkasként látogatja az oldalakat, hanem barátaikkal együtt nézik a videókat, illetve tevékenykednek a Facebookon.

A kutatás azt is boncolgatta, hogy valójában mit is csinálnak a userek a két oldalon. A youtube-ozók 42 százaléka olyan videókat néz, amelyet barátaik, rokonaik ajánlottak. 26 százalékuk a legtöbbek által nézett videókat keresi, egynegyedük pedig meg is osztja a megszemlélt videót a Facebookon. Kommentelni viszont nem annyira szeretnek, mindössze 12 százalékuk fűz megjegyzést a megtekintett filmecskéhez.

A Facebookra látogatók kétharmada elsősorban az üzenőfalukon megjelenő kommenteket olvassa, illetve figyeli, mit csinálnak az ismerősök. 63 százalékuk nézegeti mások fotóit, s csak valamivel vannak kevesebben, akik üzengetnek barátaiknak. A látogatók több mint fele ír megjegyzéseket barátai üzenőfalára, 27 százalékuk pedig a Facebook alkalmazásaival (pl. FarmVille, Mafia Wars) múlatja az időt.

Érdekes eredményt kaptak a kutatók, amikor azt vizsgálták, milyen céllal látogatják az oldalakat. A Youtube-nál ugyanis 2/3 volt azoknak az aránya, akik kifejezetten valamilyen céllal keresték fel az oldalt, a többiek pedig csak úgy felléptek, a Facebooknál viszopnt éppen fordított volt az arány.

Amiben viszont nagy volt az egyetértés, hogy a két oldalt azért keresik fel, hogy színt vigyenek a mindennapokba, illetve mind a Youtube-ot, mind a Facebookot remek unaloműzőnek tartják. Az is egyértelműen kiderült, hogy a Youtube elsősorban szórakozásra szolgál, míg a közösségi site a kapcsolatok ápolására, építésére. A két oldal közösségépítő erejében azonban mindkét tábor hisz: minden második youtube-ozó és négyből három facebookozó tartja erős közösségnek az oldalt.

Küldd el ismerősödnek!

Az Ön neve*
Az Ön email címe*
Ismerőse neve*
Ismerőse email címe*
Ellenőrzés*

Kapcsolódó tartalom a Vállalkozás fejlesztési portálon:


Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /var/www/clients/client1/web122/web/templates/consult/tpl.consultBlock.php on line 32
Online tanácsadás

Kérdező: aranyvirag7
Kérdés: Tisztelt Cím ! Egy IX. József Attila lakótelepi társasházban lakom. A nyílászáróim elavultak, szeretném kicseréltetni azokat, de a lakóközösség nem járul hozzá, hogy közösen fogjunk neki. A kérdésem az lenne, hogy egyedül pályázhatok - e nyílászáró cserére .
A Válasz: Itt olvasható


Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /var/www/clients/client1/web122/web/templates/dictionary/tpl.dictionaryBlock.php on line 32
Szakszótár

metrológiai megerõsítés

olyan mûveletek összessége, amelyek annak biztosításához szükségesek, hogy egy mérõeszköz kielégítse a szándék szerinti alkalmazás követelményeit 1. MEGJEGYZÉS: A metrológiai megerõsítés általában felöleli a kalibrálást, vagy a hitelesítést, minden szükséges beszabályozá...