Keresõmarketing, a fejlõdés motorja

cikkek marketing pályázat tanúsítás adatbank kapcsolat Ajánlatkérés
E-mail:
Jelszó:
Kulcsszó:
Hírek, információk, tanácsok Vállalkozásod fejlesztéséhez!
Neve:
Email:

 Az ISO 9001 és a minőségirányítási alapelvek várható változásai

Az új ISO 9001 szabvány várhatóan 2015-ben jelenik meg a következő menetrend szerint:

2013. június: a CD (Committee Draft: bizottsági tervezet) szavazásra bocsátása,
2014. április: a DIS (Draft International Standard: nemzetközi szabvány tervezete) szavazásra bocsátása,
2015. július: az FDIS (Final Draft International Standard: nemzetközi szabvány végső tervezete) szavazásra bocsátása,
2015. szeptember: a nemzetközi szabvány kiadása (ISO 9001:2015).

Előző Vissza a cikkek listájához Következő

Keresõmarketing, a fejlõdés motorja

2008-03-11


Cikk ajánlása ef="/keresomarketing0fejlodes.html#commentsForm">Mondja el véleményét Cikk myomtatása

Az online reklámok piaca nõ a leggyorsabb ütemben az összes média költések arányában.
Ezt eddig is tudtuk, de mi a motorja, mozgatórugója ennek a dinamikus fejlõdésnek. Az Egyesült Államokban már az internetes marketingpiac közel felét teszi ki a keresõmarketing útján történõ hirdetés. Hazánkban is egyértelmûen megfigyelhetõ ez a tendencia, igaz ez az arány jóval kisebb, még akkor is, ha 2006-ban minden eddiginél nagyobb mértékben nõtt a piac mérete.

Honlapkészítés és online PR internet marketing tanácsadó segítéségvel? A hatékony honlapkészítés titka az online marketing tanácsadás alapján készülõ honlap! Kérd ajánlatunkat itt!



2006-ban listaáras adatok szerint 540,78 milliárd forintot költöttek reklámokra, melybõl a Magyar Online Hirdetési Index (MOHI) adatai szerint az online reklámpiac 5,1 milliárd forintos volt. Itt 70% költöttek többet reklámra 2006-ban a megelõzõ évi ráfordításoknál. A rendkívül magas növekedésben valószínûleg kulcstényezõt jelentett a tavalyi németországi foci VB mellett az országgyûlsi választásokhoz kapcsolódó politikai kampányok.

Magyarországon az online reklám, s így a keresõmarketing is még gyerekcipõben jr az Egyesült Államokhoz képest, azonban egyre többen fedezik fel ebben a marketing eszközben rejlõ hatalmas lehetõségeket. A piac felépítése itthon eleve kettõs. A hazai piacon - tévesen - gyakran csak a keresõk felületein megjelenõ hirdetéseket veszik bele a keresõhirdetés fogalmába. A keresõmarketing két nagy ágával, a keresõoptimalizálással és a keresõhirdetéssel foglalkozó vállalatok elkülönülnek egymástól.

Magyarországon a legnagyobb keresõhirdetési rendszerek az ETARGET és a Google, majd az OK, a Kurzor és a CT Network következik. Az említett cégek éves összes árbevétele a magyarországi ügyfelek után, listaáron hozzávetõlegesen nettó 410-490 millió forintra becsülhetõ a tavalyi évben - véli Klmn Tamás az ETARGET magyarországi vezetõje.

A hagyományos marketing eszközk mellett méltó sebességgel fejlõdnek az egyéb online eszközök, mint a keresõmarketing. A reklámpiac elaprózódsával több kisebb márka is versenybe tud szállni egy esetleges alacsonyabb marketing büdzsével. A keresõmarketing lehetõséget nyújt ezeknek a kisebb vállalkozásoknak is, hiszen a PPC (Pay Per Click) rendszerrel, a valós eredmény, a kattintások után fizet a hirdetõ. Az Egyesült Államokban a kis- és középvállalatok mellett a nagy, multinacionális vállalatok is alkalmazzák ezt az igen hatékony és könnyen nyomon követhetõ módszert. Itthon még igen ágazat specifikus, hogy mely cég stratégiájában szerepel az eszköz. Például a pénzügyi szektor, vagy az autóipar folyamatos növelik online költéseiket, megteremtve ezzel a piacbõvülés szilárd alapjait.

A 2007-es esztendõ mind nemzetközi, mind hazai szinten folyamatos bõvülést hoz. Elsõsorban a hagyományos médiumoknak kell felkészülniük erre a változásra, mivel az online reklám térhódításával nagy pénzektõl eshetnek el, például a televíziók. Kutatások szerint hazánkban este, a televíziós fõmûsoridõben (19 és 21 óra között) a legaktívabbak a netezõk, tehát akkor töltik böngészéssel az idejüket, amikor a legnagyobb érdeklõdésre számot tartó mûsorok kerülnek adásba, mellõzve a tévézést. Ugyan Magyarországon lassíthatja az idei növekedés ütemét a 2006-ban meghozott megszorító kormányzati intézkedések, melyek hatására a vállalkozások költséget csökkentenek - s ez alól minden bizonnyal a marketing-kommunikációs kiadások sem lesznek kivételek.

Honlapkészítés és online PR internet marketing tanácsadó segítéségvel? A hatékony honlapkészítés titka az online marketing tanácsadás alapján készülõ honlap! Kérd ajánlatunkat itt!

 

Küldd el ismerősödnek!

Az Ön neve*
Az Ön email címe*
Ismerőse neve*
Ismerőse email címe*
Ellenőrzés*

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /var/www/clients/client1/web122/web/templates/consult/tpl.consultBlock.php on line 32
Online tanácsadás

Kérdező: aranyvirag7
Kérdés: Tisztelt Cím ! Egy IX. József Attila lakótelepi társasházban lakom. A nyílászáróim elavultak, szeretném kicseréltetni azokat, de a lakóközösség nem járul hozzá, hogy közösen fogjunk neki. A kérdésem az lenne, hogy egyedül pályázhatok - e nyílászáró cserére .
A Válasz: Itt olvasható


Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /var/www/clients/client1/web122/web/templates/dictionary/tpl.dictionaryBlock.php on line 32
Szakszótár

marketing alapstratégia

A vállalat vagy a stratégiai üzleti egységek céljainak kitűzése és azon eszközök hosszabb távra történő, tartós meghatározása, amelyek révén a marketingfunkció menedzselésével e célok megvalósíthatók.