Marketing-mix

cikkek marketing pályázat tanúsítás adatbank kapcsolat Ajánlatkérés
E-mail:
Jelszó:
Kulcsszó:
Hírek, információk, tanácsok Vállalkozásod fejlesztéséhez!
Neve:
Email:

 Az ISO 9001 és a minőségirányítási alapelvek várható változásai

Az új ISO 9001 szabvány várhatóan 2015-ben jelenik meg a következő menetrend szerint:

2013. június: a CD (Committee Draft: bizottsági tervezet) szavazásra bocsátása,
2014. április: a DIS (Draft International Standard: nemzetközi szabvány tervezete) szavazásra bocsátása,
2015. július: az FDIS (Final Draft International Standard: nemzetközi szabvány végső tervezete) szavazásra bocsátása,
2015. szeptember: a nemzetközi szabvány kiadása (ISO 9001:2015).

Előző Vissza a cikkek listájához Következő

Marketing-mix

2008-03-11


Cikk ajánlása "/marketing-mix.html#commentsForm">Mondja el véleményét Cikk myomtatása

Marketing az a folyamat, amelyben a vállalat kielégíti a vevõk igényeit olyan nyereségszinten, amely a vállalat igényeit is kielégíti.

 

ISO 9001, ISO 14001 ISO 17799 EUREPGAP rendszerkiépítéshez, állami támogatás segítségével kérje ajánlatunkat itt!

A marketing-mix alkotórészei:

1. Termékmarketing

A termékmarketing a marketing-mix legfontosabb eleme. Az a feladata, hogy feltárja az egyes termékek, szolgáltatások mögött létezõ szükségleteket, valamint új fogyasztói igényeket igyekezzen felkelteni.
A termékválaszték azokból a termékvonalakból és egységekbõl áll, amelyeket egy vállalat megvételre felkínál a vevõknek. A termékvonal pedig olyan szorosan összetartozó termékek csoportja, amelyek hasonló funkciók teljesítésére alkalmasak, azonos fogyasztók számára készülnek, esetleg azonos ársávba esnek.

A termékmarketing szerves részét képezi a márka, csomagolás, címkézés, melyek a termék bemutatását szolgálják.

2. Árpolitika

A vállalati gazdálkodás legfontosabb kategóriája az ár. A tényleges ár a piacon alakul ki és azt fejezi ki, hogy a vevõ mennyit ismer el azokból a ráfordításokból, amelyek a termékre a piacra lépésig rakódtak. A vállalatnak a gazdálkodás külsõ és belsõ feltételeit mérlegelve kell árpolitikáját kialakítani.

3. Kommunikáció;s politika

A marketingkommunikációt a következõ célokra lehet használni:
- a vállalat, termék megismertetése a vásárlókkal
- termék eladása
- új vevõk szerzése
- értékesítés költségeinek a csökkentése
- vállalat hírnevének öregbítése

4. Értékesítési utak, hely

A vállalat által elõállított termék többféle úton juthat el a felhasználókhoz. A közvetítõk két nagy csoportja a nagykereskedõk és a kiskereskedõk.
Az értékesítési csatornák olyan komplexumok, amelyben különbözõ termé;szetû és tartalmú folyamatok mennek végbe.
ISO 9001, ISO 14001 ISO 17799 EUREPGAP rendszerkiépítéshez, állami támogatás segítségével kérje ajánlatunkat itt!

Küldd el ismerősödnek!

Az Ön neve*
Az Ön email címe*
Ismerőse neve*
Ismerőse email címe*
Ellenőrzés*

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /var/www/clients/client1/web122/web/templates/consult/tpl.consultBlock.php on line 32
Online tanácsadás

Kérdező: aranyvirag7
Kérdés: Tisztelt Cím ! Egy IX. József Attila lakótelepi társasházban lakom. A nyílászáróim elavultak, szeretném kicseréltetni azokat, de a lakóközösség nem járul hozzá, hogy közösen fogjunk neki. A kérdésem az lenne, hogy egyedül pályázhatok - e nyílászáró cserére .
A Válasz: Itt olvasható


Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /var/www/clients/client1/web122/web/templates/dictionary/tpl.dictionaryBlock.php on line 32
Szakszótár

fedezetszámítás

A fix és változó költségekkel, valamint a termelési mennyiséggel operálva, a becsült értékesítési árbevételre támaszkodva meghatározza a fedezeti pontot, azaz azt a termelési szintet, ahol az árbevétel megegyezik az összköltséggel.