Problémamegoldó technikák

cikkek marketing pályázat tanúsítás adatbank kapcsolat Ajánlatkérés
E-mail:
Jelszó:
Kulcsszó:
Hírek, információk, tanácsok Vállalkozásod fejlesztéséhez!
Neve:
Email:

 Az ISO 9001 és a minőségirányítási alapelvek várható változásai

Az új ISO 9001 szabvány várhatóan 2015-ben jelenik meg a következő menetrend szerint:

2013. június: a CD (Committee Draft: bizottsági tervezet) szavazásra bocsátása,
2014. április: a DIS (Draft International Standard: nemzetközi szabvány tervezete) szavazásra bocsátása,
2015. július: az FDIS (Final Draft International Standard: nemzetközi szabvány végső tervezete) szavazásra bocsátása,
2015. szeptember: a nemzetközi szabvány kiadása (ISO 9001:2015).

Előző Vissza a cikkek listájához Következő

Problémamegoldó technikák

2008-03-11


Cikk ajánlása Mondja el véleményét Cikk myomtatása

Probléma, hiba minden területen felmerülhet. Az alábbiakban néhány problémamegoldó technikát mutatunk be, mely segítségével nemcsak a probléma megoldása kivitelezhetõ, hanem a felmerülés okának meghatározása is megvalósítható.

Problma:>

egy tárgy vagy egy rendszer meghibásodik, és ennek a hibának, meghibásodásnak az eredete ismeretlen.

Hiba:

a megkívánt szinttõl, színvonaltól való (teljesítménybeli) eltérés (alulteljesítés, hézag a teljesítményben)

Problémamegoldás:

ok-okozati összefüggés keresése, vissza a kiindulási alaphoz, majd megoldás keresése. A problémamegoldás akkor hatékony, ha csoportosan végzik.

Ishikawa vagy halszálka diagram:

  • segít abban, hogy az ok kiderítésekor nem vonja el a figyelmet a probléma kialakulásának története
  • az okokra és nem a tünetekre fordítja a figyelmet

A módszer:

a diagram elkészítése csoportos, ötleteléssel kell elõhívni a kérdéseket és válaszokat.

A halszálka elkészítése: fej a probléma, a szálkák az okok. 5 fõ szálka: a munkaerõ, az anyag, a rendszer (módszer), munkaeszközök, munkakörnyezet.

Kérdések:

  • mi okozhatja a problémát. Ha fõ okcsoportokat találunk, azokat megjelöljük.
  • újabb kérdést teszünk fel egyenként, hogy mi okozta ezt vagy ezeket.
  • több lépésben lehet eljutni a végsõ okokig, amelyek kiderítése közel visz a megoldáshoz.

 

Brainstorming (ötletroham):

 A csoport rövid idõ alatt hozhat létre sok ötletet egy probléma megoldására, a probléma okának felderítésére. 5-7 fõ, kb. 15 percig ad ötleteket.

  • fejleszti a nyitott gondolkodást
  • mindenkit megmozgat

Szóbeli változat:

  • kérdés érthetõ megfogalmazása
  • minden csapattag egymás után elmondja az ötletét: kinevetni, bírálni nem szabad
  • minden ötletet jól láthatóan fel kell írni
  • a tagok addig mondják egymás után az ötleteiket, amíg mindenki nem „passzol”
  • a lista átnézése, a többszörös elõfordulások törlése
  • az ötletek értékelése

Írásbeli változat (affinitás diagram):

  • kérdés érthetõ megfogalmazása
  • mindenki felírja a saját minél több ötletét 1-1 öntapadós cédulára
  • beszélgetés nélkül mindenki csoportosítja a saját ötleteit
  • ötletcsoportok közös kialakítása

Küldd el ismerősödnek!

Az Ön neve*
Az Ön email címe*
Ismerőse neve*
Ismerőse email címe*
Ellenőrzés*

Kapcsolódó tartalom a Vállalkozás fejlesztési portálon:


Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /var/www/clients/client1/web122/web/templates/consult/tpl.consultBlock.php on line 32
Online tanácsadás

Kérdező: aranyvirag7
Kérdés: Tisztelt Cím ! Egy IX. József Attila lakótelepi társasházban lakom. A nyílászáróim elavultak, szeretném kicseréltetni azokat, de a lakóközösség nem járul hozzá, hogy közösen fogjunk neki. A kérdésem az lenne, hogy egyedül pályázhatok - e nyílászáró cserére .
A Válasz: Itt olvasható


Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /var/www/clients/client1/web122/web/templates/dictionary/tpl.dictionaryBlock.php on line 32
Szakszótár

rezervációs ár

A vevő szempontjából az a legmagasabb ár, amelyet egy vevő hajlandó fizetni egy termékért/szolgáltatásért. Az eladó szempontjából az a legkisebb ár, amelyen az eladó még hajlandó piacra vinni az áruját.