„PR-cikk” sok zavar és még több félreértés - 1

cikkek marketing pályázat tanúsítás adatbank kapcsolat Ajánlatkérés
E-mail:
Jelszó:
Kulcsszó:
Hírek, információk, tanácsok Vállalkozásod fejlesztéséhez!
Neve:
Email:

 Az ISO 9001 és a minőségirányítási alapelvek várható változásai

Az új ISO 9001 szabvány várhatóan 2015-ben jelenik meg a következő menetrend szerint:

2013. június: a CD (Committee Draft: bizottsági tervezet) szavazásra bocsátása,
2014. április: a DIS (Draft International Standard: nemzetközi szabvány tervezete) szavazásra bocsátása,
2015. július: az FDIS (Final Draft International Standard: nemzetközi szabvány végső tervezete) szavazásra bocsátása,
2015. szeptember: a nemzetközi szabvány kiadása (ISO 9001:2015).

Előző Vissza a cikkek listájához Következő

„PR-cikk” sok zavar és még több félreértés - 1

2008-10-30
Szerző: Asztalos Karolina portál menedzser


Cikk ajánlása Cikk myomtatása

Túlbonyolított világunkban meglehetôsen nehéz eligazodni az elénk táruló kommunikációs dzsungelben. Számos új lehetôséggel és fogalommal kellett megismerkednünk az utóbbi években, s ez nem mindig segítette tisztánlátásunkat és a helyes út megválasztását ebbena mindent behálózó ôserdôben

Tudnak róla, de nem tudják mi az

Széles körben elterjedt, de az esetek túlnyomó többségében hibásan értelmezett fogalom például a „PR-cikk”, amelyrôl mindenki tud, de a mibenlétére nem sokan tudnának szabatosan választ adni.

A hibás értelmezés szerint a PR-cikk azt jelenti, hogy egy meghatározott tarifáért (ez általában megegyezik a hirdetési felületek árával, de sajtóorgánumonként változik, ráadásul hol felárral, hol „félrral” számolva!) egy felkért vagy megbízott újságíró cikket ír a vállalatról, intézményrôl, szervezetrôl stb.

Ez abból a szükségletbôl születik, hogy vannak olyan helyzetek, amikor a reklám eszközei szûkösek, a megbízók sokkal több információt szeretnének közölni a külvilággal, mint ami egy jól megfogalmazott szlogenbe belefér. Az igény teljesen jogos és érthetô.

Reklám és PR cikk

A probléma ott merül föl – az olvasó szemével nézve –, hogy így mennyire objektív a tájékoztatás, mennyire tükrözi az általa jónak, olvasottnak, népszerûnek tartott újságja véleményét, felismeri-e, hogy ez a reklámnak egy bújtatott formája.

Az így értelmezett „PR-cikk” közlésével az a cél, hogy azt mondhassa az olvasó: „Azt olvastam tegnap az újságban, hogy…” És nem azt: „Láttam tegnap egy hirdetésben, hogy…” Az olvasó számára azonban egyértelmûvé kell tenni, ha a cég fizetett a nyilvánosságért, ebben az esetben azonban már nem beszélhetünk „PR-cikkrôl”, hanem legföljebb reklámriportról, hirdetésrôl.

A sajtóorgánumok hirdetési tarifái könnyen hozzáférhetôek, részletesen tartalmazzák a megvásárolható felületek nagyságát, árait és a lehetséges kedvezményeket.

Egy egész oldalas hirdetés ugyanúgy tartalmazhat szlogeneket és életérzést sugalmazó fényképeket, mint egy, a vállalat vezetôjével készített riport, amelybôl bôséges információt kaphatunk például egy újonnan bevezetésre kerülô termkcsaládról, vagy a cég életében bekövetkezô lényeges eseményrôl.

Ha ez így van, akkor mégis mi az a „PR-cikk”?

Minden szervezet életében fontos szerepet játszik a közönségkapcsolatok ápolása, annak stílusa és minôsége jelentôsen befolyásolja a szervezetrôl a külvilágban kialakuló benyomásokat.

Küldd el ismerősödnek!

Az Ön neve*
Az Ön email címe*
Ismerőse neve*
Ismerőse email címe*
Ellenőrzés*

Kapcsolódó tartalom a Vállalkozás fejlesztsi portálon:


Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /var/www/clients/client1/web122/web/templates/consult/tpl.consultBlock.php on line 32
Online tanácsadás

Kérdező: aranyvirag7
Kérdés: Tisztelt Cím ! Egy IX. József Attila lakótelepi társasházban lakom. A nyílászáróim elavultak, szeretném kicseréltetni azokat, de a lakóközösség nem járul hozzá, hogy közösen fogjunk neki. A kérdésem az lenne, hogy egyedül pályázhatok - e nyílászáró cserére .
A Válasz: Itt olvasható


Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /var/www/clients/client1/web122/web/templates/dictionary/tpl.dictionaryBlock.php on line 32
Szakszótár

referenciacsoport

A referenciacsoportok mindazok a csoportok, amelyek az ember attitűdjeire vagy magatartására közvetlen (személyes) vagy közvetett hatással vannak. Tagsági csoportok azok, amelyek közvetlenül befolyásolják az embert.