Spamküldést segít a Facebook

cikkek marketing pályázat tanúsítás adatbank kapcsolat Ajánlatkérés
E-mail:
Jelszó:
Kulcsszó:
Hírek, információk, tanácsok Vállalkozásod fejlesztéséhez!
Neve:
Email:

 Az ISO 9001 és a minőségirányítási alapelvek várható változásai

Az új ISO 9001 szabvány várhatóan 2015-ben jelenik meg a következő menetrend szerint:

2013. június: a CD (Committee Draft: bizottsági tervezet) szavazásra bocsátása,
2014. április: a DIS (Draft International Standard: nemzetközi szabvány tervezete) szavazásra bocsátása,
2015. július: az FDIS (Final Draft International Standard: nemzetközi szabvány végső tervezete) szavazásra bocsátása,
2015. szeptember: a nemzetközi szabvány kiadása (ISO 9001:2015).

Előző Vissza a cikkek listájához Következő

Spamküldést segít a Facebook

2010-09-01
Forrás: Index.hu


Cikk ajánlása Mondja el véleményét Cikk myomtatása

Tele van az internet a Facebook gombjaival, és a közösségi portál felhasználói egyetlen kattintással jelezhetik, hogy tetszett nekik valami. Azt viszont kevesen tudják, hogy a Facebook-gomb elhelyezője ezután hirdetéseket küldhet nekik.

Legális spamelési módszert talált a Facebookon egy amerikai fejlesztő. Ha egy weboldalon rábökünk a Like (magyarul: Tetszik vagy Ajánlom) gombra, akkor a gomb tulajdonosa szabadon küldhet nekünk reklámot a Facebook hírfolyamában. A módszert felfedező Patrick McKenzie azzal bizonyította a módszer működését, hogy kirakott a cikke fölé egy Like gombot [1]. Aki erre ráklikkel, öt percen belül kap egy üzenetet a Facebookon, amit ötpercenként újabb üzenet követ, egészen addig, amíg a felhasználó le nem tiltja a hozzáférést. Most minden második üzenetem tőle érkezik


Nem rosszindulatú támadásról van szó, hanem a Facebook saját fejlesztéséről. A fejlesztőknek szánt dokumentációban azt írja a portál, hogy a Like gomb készítője újdonságokról értesítheti a felhasználót. Erről viszont kevesen tudnak. Ismerőseim, akik a blogjaikon helyeztek el Like gombot, nem tudtak a reklámküldés lehetőségéről, McKenzie pedig azt állítja, hogy még a Facebook-alkalmazások gyártásával foglalkozó ismerősei sem tudtak róla.

Like ≠ Permit

A felhasználó a Like gomb megnyomásakor valószínűleg arra számít, hogy a barátainak jelzi az érdeklődését, ami nem jelenti azt, hogy engedélyezi a reklámanyagok küldését. A magyar hírközlési törvény (és más országoké is) előírja, hogy az internetezőnek egyértelműen jeleznie kell a szándékát. Például egy kis négyzet beikszelésével, amely mellett az áll, hogy "hozzájárulok, hogy XY elektronikus hirdetéseket küldjön". Ehhez képest a Facebookon csak rá kell bökni a Like gombra, és nincs ott semmi magyarázat.

Barátaink nem kapnak spamet, ők csak egyszer látják, hogy valamit lájkoltunk. Az sem biztos, hogy a lájkolás után rögtön kapunk spamet, de innentől kezdve bármikor számíthatunk az érkezésére. Leiratkozni kétféleképpen lehet. Ha megjelenik a spam, akkor az üzenet jobb felső sarkában kell rányomni az x-re, és így a feladótól érkező összes üzenet eltüntethető. A másik megoldás öt lépésből áll:

1. Megnyitod az adatlapodat.
2. Ráböksz az "Adatlapom szerkesztése" feliratra a fényképed alatt.
3. Kiválasztod az Érdeklődési kör menüpontot.
4. Ráböksz az "Egyéb oldalak" linkre.
5. Törlöd a nem kívánt oldalakat. 

További sok sikeres lájkolást!

Küldd el ismerősödnek!

Az Ön neve*
Az Ön email címe*
Ismerőse neve*
Ismerőse email címe*
Ellenőrzés*

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /var/www/clients/client1/web122/web/templates/consult/tpl.consultBlock.php on line 32
Online tanácsadás

Kérdező: aranyvirag7
Kérdés: Tisztelt Cím ! Egy IX. József Attila lakótelepi társasházban lakom. A nyílászáróim elavultak, szeretném kicseréltetni azokat, de a lakóközösség nem járul hozzá, hogy közösen fogjunk neki. A kérdésem az lenne, hogy egyedül pályázhatok - e nyílászáró cserére .
A Válasz: Itt olvasható


Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /var/www/clients/client1/web122/web/templates/dictionary/tpl.dictionaryBlock.php on line 32
Szakszótár

Benchmarking

Az a folyamat, amikor a vállalat üzleti folyamatait más vezető vállalatok hasonló adataival hasonlítják és mérik össze, hogy meghatározzák, azt a legjobb gyakorlatot, amit követni érdemes.