Új becsapós Facebook-alkalmazás

cikkek marketing pályázat tanúsítás adatbank kapcsolat Ajánlatkérés
E-mail:
Jelszó:
Kulcsszó:
Hírek, információk, tanácsok Vállalkozásod fejlesztéséhez!
Neve:
Email:

 Az ISO 9001 és a minőségirányítási alapelvek várható változásai

Az új ISO 9001 szabvány várhatóan 2015-ben jelenik meg a következő menetrend szerint:

2013. június: a CD (Committee Draft: bizottsági tervezet) szavazásra bocsátása,
2014. április: a DIS (Draft International Standard: nemzetközi szabvány tervezete) szavazásra bocsátása,
2015. július: az FDIS (Final Draft International Standard: nemzetközi szabvány végső tervezete) szavazásra bocsátása,
2015. szeptember: a nemzetközi szabvány kiadása (ISO 9001:2015).

Előző Vissza a cikkek listájához Következő

Új becsapós Facebook-alkalmazás

2010-10-14
Forrás: Techline.hu


Cikk ajánlása Mondja el véleményét Cikk myomtatása

Jó pár évvel ezelőtt a mindig kéretlen, néha kártékony reklámok, semmit érő alkalmazások, popup és popunder ablakok tudták egy böngésző kliens előtt ülő életét megkeseríteni. Azután ebből is kialakult a hamis vírusirtók mostani vérvonala, de korunk sláger célpontja kétségtelenül a Facebook közönsége.

A nagy különbség a „mindenre kattint, ami mozog" mentalitásnál az, hogy míg egy böngészőben csak a gépünknek vagy saját magunknak adunk mattot, addig a Facebook esetében ismerőseink türelmét is próbára tesszük, kárt vagy gondot okozhatunk nekik. Ez lehet akár azzal is, ha hamis bejelentkezési - adathalász oldalon - lépünk be. Ilyenkor aki ezen belépett, nemcsak magát, de az ismerőseit is kitette a későbbi csaló, vagy kártékony linkre mutató üzeneteknek.



A hamis alkalmazások  - amelyek azt ígérik, megmutatják ki bannol téged, ki szeret a legjobban, mik lesznek a jövő heti lottószámok, shocking videó lejátszása bármilyen tetszőleges érdekfeszítő témakörben - aztán szétdúlják a címlapot, orvul lájkoltatják magukat, szétküldik magukat a nevünkben ismerőseinknek, elküldik adatainkat a nagyra becsült fejlesztőknek, kéretlen programot telepítenek a gépünkre vagy emeltdíjas SMS játékra invitálják a nagyérdeműt. Persze nagyon is velős filozofikus kérdés felvetés lehet, hogy mennyire is „kéretlen" mindez, ha maga a user (persze mélyen megtévesztve) kattintgat bőszen a vártán.
És ezek a cuccok - például a korábbi cikkünkben bemutatott videók - mindig célt érnek a felhasználók egy részénél. Mostanában van terítéken a Like/Dislike gomb körüli szemantikai vita. Van azonban ennek emellett egy nagyon is gyakorlati vetülete is: kezdenek jönni az ezzel kapcsolatos átverések, hamis alkalmazások, csalások is.

Nemrég pedig ismét felbukkant egy új becsapós Facebook-alkalmazás, amely az alábbi üzenettel próbálja felhívni magára a figyelmet: „The hidden message behind the Google logo, that Google was hiding from us." Erre kattintva egy alkalmazást látunk, ami szépen megkér bennünket, hogy amennyiben szeretnénk megtudni a titkos üzenetet, lájkoljuk az alkalmazást. A tavasz 17 pillanatánál megismert  csali captcha-szerű kérdés itt is megjelenik, azután ez vagy egy My Web Search Toolbar nevű kéretlen programot tölt a gépünkre, vagy egy fizetős, magyar nyelvű SMS játékhoz vezet.

 



Egészséges lelkületű felhasználó egyikre sem vágyik ezek közül. Egy vadonatúj profil készítésekor már az is izgalmas kérdés lehet, hogy nulla ismeretséggel és kapcsolattal miért pont ezt dobja a gép ajánlott oldalak címszóval, de nekünk most inkább a SocialBuzz miatt lehet több aggodalmunk.

Akit érdekel, olvasgathatja a facebook.com/biztonsag  lapot, amelyen sok, a közösségi oldallal kapcsolatos veszélyre hívják fel a figyelmet. Ezekből láthatóan a jövőben sem fogunk hiányt szenvedni - Fülig Jimmy őszinte sajnálatára. Az alaphelyzet persze továbbra is az, hogy senki sem tart töltött pisztolyt a halántékunkhoz, hogy mindenféle szedett-vedett alkalmazást telepítsünk, megbízhatatlan fejlesztőkben bízzunk, ismeretlen sudribunkóknak lájkoljunk. Ez mindenkinek a saját egyéni döntése, aminek időnként következménye is van. Hiába no, az élet kegyetlen ;-)

Küldd el ismerősödnek!

Az Ön neve*
Az Ön email címe*
Ismerőse neve*
Ismerőse email címe*
Ellenőrzés*
r />

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /var/www/clients/client1/web122/web/templates/consult/tpl.consultBlock.php on line 32
Online tanácsadás

Kérdező: aranyvirag7
Kérdés: Tisztelt Cím ! Egy IX. József Attila lakótelepi társasházban lakom. A nyílászáróim elavultak, szeretném kicseréltetni azokat, de a lakóközösség nem járul hozzá, hogy közösen fogjunk neki. A kérdésem az lenne, hogy egyedül pályázhatok - e nyílászáró cserére .
A Válasz: Itt olvasható


Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /var/www/clients/client1/web122/web/templates/dictionary/tpl.dictionaryBlock.php on line 32
Szakszótár

piac

A marketing szempontjából a vállalat számára folyamatosan változó értékesítési lehetőségeket jelent. A piaci szereplőket és a közöttük fennálló kapcsolatokat, működési elveket foglalja magában.