Minõségtechnikák 1 – Brainstorming, Pareto elemzés

cikkek marketing pályázat tanúsítás adatbank kapcsolat Ajánlatkérés
E-mail:
Jelszó:
Kulcsszó:
Hírek, információk, tanácsok Vállalkozásod fejlesztéséhez!
Neve:
Email:

 Az ISO 9001 és a minőségirányítási alapelvek várható változásai

Az új ISO 9001 szabvány várhatóan 2015-ben jelenik meg a következő menetrend szerint:

2013. június: a CD (Committee Draft: bizottsági tervezet) szavazásra bocsátása,
2014. április: a DIS (Draft International Standard: nemzetközi szabvány tervezete) szavazásra bocsátása,
2015. július: az FDIS (Final Draft International Standard: nemzetközi szabvány végső tervezete) szavazásra bocsátása,
2015. szeptember: a nemzetközi szabvány kiadása (ISO 9001:2015).

Előző Vissza a cikkek listájához Következő

Minõségtechnikák 1 – Brainstorming, Pareto elemzés

2008-03-11


Cikk ajánlása Mondja el véleményét Cikk myomtatása

A folyamatos javítás megvalósításához ismertetünk néhány technikát. Mai cikkünkben olyan minõségtechnikák kerülnek bemutatásra, mint a brainstorming és a Pareto elemzés.

Honlapkészítés online marketing tanácsadó segítéségvel? A hatékony honlapkészítés titka az online marketing tanácsadás alapján készülõ honlap!

Kérje ajánlatunkat itt!

 

Minõségtechnikák 1 – Brainstorming, Pareto elemzés

Brainstorming

Ötletbörze, ötletroham, ötletözön. Olyan minõségtechnika, csoportmódszer, amely során a csoport vezetõje felvet egy problémát, és arra kéri a tagokat, hogy a lehetõ legtöbbet kihozva magukból, engedjék szabadjára a fantáziájukat és mondják el gyorsan, ami éppen eszükbe jut a felvetett problémával kapcsolatban.

A brainstorming lépései:

  • kritika nélkül az ötletek sorolása
  • csoportok képzése az ötletekbõl, az azonosak összevonása, a lehetetlenek törlése
  • az ötletek elemzése, értékelése (pl.: elõnyök és hátrányok pontozása +10-tõl -10-ig.
  • megegyezés az intézkedésrõl

ABC-Pareto elemzés

A Pareto elemzés alapelve, hogy az eltérések (hibák) kb. 80%-át a hibaokok kb. 20%-a idézi elõ. Így a különbözõ hibák %-os értékei és a hibaokok koordináta rendszerben történõ ábrázolásával kijelölhetõ azok a hiba-hibaok kombinációk, melyekkel foglalkozni kell.

Cél: a hibaokok rangsorolása (gyakoriság, következmény szerint), iránymutatás a hatékony beavatkozáshoz.

Pareto készítése

  1. A probléma kiválasztása, az összegyûjtendõ információk körének kijelölése
  2. A mérési egység meghatározása (elõfordulási gyakoriság, éves költség)
  3. Vizsgálandó idõszak kiválasztása
  4. Információgyûjtés, adatfelvételezés
  5. Arányszámítás – az egyes okok aránya az összes többihez képest
  6. Ábrázolás
  7. Kategóriák balról jobbra csökkenõ sorrendben.
  8. A mennyiség ábrázolása oszlopmagassággal
  9. Kumulatív görbe rajzolása – PARETO görbe

Várható eredmények:

  • ötlethez segít
  • lehetõvé teszi a lényeges és lényegtelen szétválasztását
  • feltárja a problémák egymáshoz viszonyított súlyát
  • megmutatja a legnagyobb gondok, veszteségek okait
  • lehetõvé teszi a fejlõdés kimutatását
  • lehetõvé teszi a döntések objektív alapra helyezését, a gazdaságosabb mûködést

 Honlapkészítés online marketing tanácsadó segítéségvel? A hatékony honlapkészítés titka az online marketing tanácsadás alapján készülõ honlap!

Kérje ajánlatunkat itt!

Küldd el ismerősödnek!

Az Ön neve*
Az Ön email címe*
Ismerőse neve*
Ismerőse email címe*
Ellenőrzés*

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /var/www/clients/client1/web122/web/templates/consult/tpl.consultBlock.php on line 32
Online tanácsadás

Kérdező: aranyvirag7
Kérdés: Tisztelt Cím ! Egy IX. József Attila lakótelepi társasházban lakom. A nyílászáróim elavultak, szeretném kicseréltetni azokat, de a lakóközösség nem járul hozzá, hogy közösen fogjunk neki. A kérdésem az lenne, hogy egyedül pályázhatok - e nyílászáró cserére .
A Válasz: Itt olvasható


Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /var/www/clients/client1/web122/web/templates/dictionary/tpl.dictionaryBlock.php on line 32
Szakszótár

keresztpromóció

Egy márkával egy másik, nem konkurens márkát reklámoznak.