Nõtt az online vásárlás

cikkek marketing pályázat tanúsítás adatbank kapcsolat Ajánlatkérés
E-mail:
Jelszó:
Kulcsszó:
Hírek, információk, tanácsok Vállalkozásod fejlesztéséhez!
Neve:
Email:

 Az ISO 9001 és a minőségirányítási alapelvek várható változásai

Az új ISO 9001 szabvány várhatóan 2015-ben jelenik meg a következő menetrend szerint:

2013. június: a CD (Committee Draft: bizottsági tervezet) szavazásra bocsátása,
2014. április: a DIS (Draft International Standard: nemzetközi szabvány tervezete) szavazásra bocsátása,
2015. július: az FDIS (Final Draft International Standard: nemzetközi szabvány végső tervezete) szavazásra bocsátása,
2015. szeptember: a nemzetközi szabvány kiadása (ISO 9001:2015).

Előző Vissza a cikkek listájához Következő

Nõtt az online vásárlás

2008-03-11


Cikk ajánlása Mondja el véleményét Cikk myomtatása

A magyar internet-használók 82 százaléka vásárolt már valamit a világhálón. Legtöbben könyvet vettek, majd a számítógépes hardver következik, a ruházati cikk, továbbá a szórakoztató elektronikai eszköz. A Nielsen piackutató vállalat 48 ország internetezõi körében végzett kutatása megállapítja: A magyarok vásárlási hajlandósága a neten megfelel 86 százalékos nemzetközi átlagnak.

 

 

 

 

Honlapkészítés és online PR internet marketing tanácsadó segítéségvel? A hatékony honlapkészítés titka az online marketing tanácsadás alapján készülõ honlap! Kérd ajánlatunkat itt!

 

 

 

 

 

Európai online vásárlás


A magyarok online vásárlásainak összetétele különbözik a többi országétól. Európában ugyanis a legtöbbek által vásárolt könyv után ruházati cikk jön, harmadik a video/DVD/számítógépes játék termékcsoport, negyedik pedig a repülõjegy. Nálunk különösen utóbbinál nagy a lemaradás: Amíg ugyanis az európai megkérdezettek 26 százaléka vett a felmérést megelõzõ három hónap során repülõjegyet vagy foglalt helyet, addig a magyarok mindössze 11 százaléka. Ennél csak a csehek aránya kisebb.
Szembetûnik a különbség a hanghordozóknál is. A kontinensen a válaszadók 23 százaléka "vett zenét" a neten, az utóbbi három hónap során, Magyarországon csak 8 százalék.

A magyar online vásárlók


A magyar online vásárlók a nemzetközi trendektõl eltérõen tájékozódnak. Nálunk legtöbben, tíz emberbõl négyen valamelyik keresõvel találnak rá olyan kínálatra, amely megnyeri tetszésüket. Második leggyakoribb beszerzési forrásuk a megszokott oldaluk. Harmadik legelterjedtebb információs forrás az ismerõsök, családtagok tanácsa, negyedik pedig a weben talált ajánlás vagy hirdetés.

Ezzel szemben világszerte az internetezõk többsége az általa ismert honlapokat részesíti elõnyben. Második legelterjedtebb út az online vásárláshoz a szörfölgetés a világhálón, és csak harmadik valamelyik keresõ program. Negyedik pedig egy valahol látott kedvezõ ajánlat.

Az internet, mint vásárlási eszköz többé már nem csupán piaci részekre korlátozódó technológia, hanem tömegkommunikációs eszköz, és egyben teljes mértékben modern életünk részévé vált - állapítja meg a felmérés eredményeivel kapcsolatban Szalókyné Tóth Judit, a Nielsen igazgatója.

PayPal online fizetési rendszer


A modern élet másik fontos velejárója az újfajta pénzforgalom, amely szintén fellendíti a weben lebonyolódó kereskedelmi forgalmat. A fizetési módok közül az európai válaszadók többsége a hitelkártyát részesíti elõnyben, majd csaknem fele-fele a PayPal online fizetési rendszert, továbbá az átutalást bankon keresztül. Ezzel szemben Magyarországon legkedveltebb a pénz utalvánnyal való elküldése megelõzi az utánvétet, valamint a vevõ általi készpénzes fizetést, és csak ezután következik a banki átutalás.

Amikor azonban a piackutatók konkrétan rákérdeztek, hogy a legutóbbi három hónapban lebonyolított online vásárlásnál ki, hogyan fizetett, a következõ sorrend született: Legtöbben utánvéttel egyenlítették ki az árat (38 százalék),utalvánnyal küldték el a pénzt (36 százalék), személyesen készpénzben egyenlítették ki a vételárat (34) bankon keresztül utalták át, (29), és csak ezután következik a hitelkártya (26).

A kutatás egyik legfontosabb eredménye Szalókyné Tóth Judit szerint, hogy rámutat arra, mekkora üzleti lehetõséget jelent az egyes vásárlói site-ok számára a több tízmillió potenciális vásárló.

Amikor a Nielsen két évvel ezelõtt világszerte felmérte az internetes vásárlási szokásokat, akkor földünk lakóinak mintegy 10 százaléka, szám szerint 627 millió ember vásárolt a világháló révén. Mindössze két év alatt az online vásárlók aránya 40 százalékkal, körülbelül 875 millióra emelkedett.

Küldd el ismerősödnek!

Az Ön neve*
Az Ön email címe*
Ismerőse neve*
Ismerőse email címe*
Ellenőrzés*
Online tanácsadás

Kérdező: aranyvirag7
Kérdés: Tisztelt Cím ! Egy IX. József Attila lakótelepi társasházban lakom. A nyílászáróim elavultak, szeretném kicseréltetni azokat, de a lakóközösség nem járul hozzá, hogy közösen fogjunk neki. A kérdésem az lenne, hogy egyedül pályázhatok - e nyílászáró cserére .
A Válasz: Itt olvasható

Szakszótár

termékkoncepció

Eszerint a fogyasztók azokat a termékeket kedvelik, amelyek kiváló minőséget, teljesítményt és innovatív tulajdonságokat kínálnak. A termékorientált szervezetek menedzserei energiájukat arra összpontosítják, hogy jó minőségű termékeket gyártsanak és azokat folyamatosan tökéletesítsék.