Az AOL kutatása a Google találati listájának hatékonyságáról

cikkek marketing pályázat tanúsítás adatbank kapcsolat Ajánlatkérés
E-mail:
Jelszó:
Kulcsszó:
Hírek, információk, tanácsok Vállalkozásod fejlesztéséhez!
Neve:
Email:

 Az ISO 9001 és a minőségirányítási alapelvek várható változásai

Az új ISO 9001 szabvány várhatóan 2015-ben jelenik meg a következő menetrend szerint:

2013. június: a CD (Committee Draft: bizottsági tervezet) szavazásra bocsátása,
2014. április: a DIS (Draft International Standard: nemzetközi szabvány tervezete) szavazásra bocsátása,
2015. július: az FDIS (Final Draft International Standard: nemzetközi szabvány végső tervezete) szavazásra bocsátása,
2015. szeptember: a nemzetközi szabvány kiadása (ISO 9001:2015).

Előző Vissza a cikkek listájához Következő

Az AOL kutatása a Google találati listájának hatékonyságáról

2009-11-12


Cikk ajánlása Mondja el véleményét Cikk myomtatása

Az AOL kutatása a Google találati listájának hatékonyságáról

Még 2006-ban az USA legnagyobb Internet-szolgáltató cége, az AOL közzétett egy kutatási eredményt, melyben azt vizsgálták, hogy a Google keresőjét használó Internetezők a keresőbe beírt kulcsszavakra kapott találati lista melyik oldalán, melyik pozíciókra hányszor kattintottak. Az eredményt általánosítani ugyan nem érdemes, de a számok egész jól tükrözik a lényeget.

Google organikus találati lista

Az első érdekesség, hogy a keresést indító felhasználók 70%-a választ weboldalt az organikus listáról (organikus lista a valós találatok listája, nem a fizetett kulcsszavas hirdetéseké), míg a maradék 30% kattint a fizetett, kulcsszavas hirdetések valamelyikére.

Keresőoptimalizálási szempontból bennünket az organikus (természetes) találatok listája érdekel. Az AOL statisztikája szerint a természetes találatokra kattintó 70%-ból, a látogatók 90%-a választ weboldalt magának az első oldalról. Ez az első 10 találatot jelenti! Szintén kiderült, hogy csak minden tizedik látogató lapoz tovább a második/harmadik találati lapon lévő weboldalakhoz!

Az első 10 találat közül választó emberek közül 42,3% az első weboldalt látogatja meg. Magyarul a keresést indító felhasználók 42,3% -a a legelső weboldalt nézi meg! A második helyen szereplő találatra 11,92 % kattint, míg a harmadik helyen szereplő honlapra a keresést indító felhasználók csupán 8,44 %-a kattint, azok közül, akik a találati lista első oldaláról választanak.

Összegezve:

A találati lista első három helyezettje a kattintások 62,66 %-át viszi el, így a találati lista első oldalán szereplő további 7 honlapra a keresést indító felhasználók 37,34 %-a kattint mindössze.

 

Konzekvencia:

Most számoljunk egy kicsit, vegyünk egy egyszerű példát és kerekítsük a fent említett százalékokat az egyszerűbb számítások érdekében:

Tegyük fel, hogy a mi legerősebb kulcsszavunkra 1000 ember keres rá - naponta - az Interneten.
Az 1000 keresésből, a felhasználók 70%-a választ a természetes találatok listájáról, azaz rögtön kihullik 300 felhasználó, marad 700.
Ennek a 700 Internetezőnek kb. 90%-a kizárólag a találati lista első oldalát nézi meg (az első 10 db találatot). Egy kis matekkal azonnal rájöhetünk, hogy az első 10 találatra így 630 ember kíváncsi.
Ebből a 630 -ból, kb. 265 -en a találati lista első weboldalára, 76-an a másodikra, 50 –en pedig a harmadikra látogatnak el.
Persze lehetnek átfedések, például aki az elsőre kattint, az kattinthat a másodikra is, harmadikra is, stb.
A lényeg, hogy az első 10 találat közül a 4-10 helyeken található weblapokra 1000 keresésből már mindössze csak 239 kattintás jut.


Ezért fontos az elsők közt lenni a Google-ben!

Küldd el ismerősödnek!

Az Ön neve*
Az Ön email címe*
Ismerőse neve*
Ismerőse email címe*
Ellenőrzés*


Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /var/www/clients/client1/web122/web/templates/consult/tpl.consultBlock.php on line 32
Online tanácsadás

Kérdező: aranyvirag7
Kérdés: Tisztelt Cím ! Egy IX. József Attila lakótelepi társasházban lakom. A nyílászáróim elavultak, szeretném kicseréltetni azokat, de a lakóközösség nem járul hozzá, hogy közösen fogjunk neki. A kérdésem az lenne, hogy egyedül pályázhatok - e nyílászáró cserére .
A Válasz: Itt olvasható


Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /var/www/clients/client1/web122/web/templates/dictionary/tpl.dictionaryBlock.php on line 32
Szakszótár

marketing

Szűkebb értelemben: olyan vállalati tevékenység, amely a vevők/felhasználók igényeinek kielégítése érdekében elemzi a piacot, meghatározza az eladni kívánt termékeket és szolgáltatásokat, megismerteti azokat a fogyasztókkal, kialakítja az árakat, megszervezi az értékesítést és befolyá...