Önértékelés az EFQM és a TQM filozófia alapján

cikkek marketing pályázat tanúsítás adatbank kapcsolat Ajánlatkérés
E-mail:
Jelszó:
Kulcsszó:
Hírek, információk, tanácsok Vállalkozásod fejlesztéséhez!
Neve:
Email:

 Az ISO 9001 és a minőségirányítási alapelvek várható változásai

Az új ISO 9001 szabvány várhatóan 2015-ben jelenik meg a következő menetrend szerint:

2013. június: a CD (Committee Draft: bizottsági tervezet) szavazásra bocsátása,
2014. április: a DIS (Draft International Standard: nemzetközi szabvány tervezete) szavazásra bocsátása,
2015. július: az FDIS (Final Draft International Standard: nemzetközi szabvány végső tervezete) szavazásra bocsátása,
2015. szeptember: a nemzetközi szabvány kiadása (ISO 9001:2015).

Előző Vissza a cikkek listájához Következő

Önértékelés az EFQM és a TQM filozófia alapján

2008-03-11


Cikk ajánlása Mondja el véleményét Cikk myomtatása

Az utóbbi években az auditálás mellett egy új minõségértékelési módszer jelent meg, ami egyértelmûen a TQM filozófiához kötõdik, ez pedig az ún. önértékelés. Ennek célja a vállalat fejlesztése, amelynek érdekében feltárja a szervezet erõsségeit és a fejlesztendõ területeit. Az önértékelés lehetõvé teszi a szervezet számára, hogy rangsorolja a fejlesztendõ területeket, és beépítse stratégiai tervébe a legfontosabb tennivalókat.

ISO 9001, ISO 14001 EMAS rendszerkiépítéshez, Nemezeti minõségdíj elnyeréséhez állami támogatás segítségével kérje ajánlatunkat itt!

Önértékelés az EFQM és a TQM filozófia alapján

Európában elsõsorban az ún. EFQM Kiválóság Modell alkalmazása kapcsán terjedt el, és a magyar Nemzeti Minõség Díj alapjává is vált. Az önértékelést semmiképpen nem szabad úgy felfogni, mint olyan eszközt, amely csak minõségdíjra pályázók számára lenne szükséges a pályázat elkészítéséhez. A vállalatok egyre szélesebb körének kellene alkalmaznia az önértékelést az üzleti kiválóság elérésének eszközeként.

Az önértékelést

végzõ vállalatok 9 fõ kritérium-területen végeznek részletes elemzést. Ezek két nagy csoportra oszthatók: az adottságokra, illetve az eredményekre. Az adottságok területén a vizsgált kérdéscsoportok a következõk:

  1. A vezetés tevékenysége és viselkedése hogyan ösztönzi, támogatja és mozdítja elõ a minõségkultúrát?
  2. A szervezet hogyan fogalmazza meg stratégiáját, hogyan bontja le a szervezet egyes szintjeire, felülvizsgálja-e azt, valamint hogyan alakítja az abban foglaltakat tervekké, intzkedésekké?
  3. A szervezet hogyan hasznosítja a dolgozók képességeit?
  4. A szervezet hatékonyan és hatásosan menedzseli-e az erõforrásait?
  5. A szervezet a minõségügyi rendszer és a folyamatok irányítása révén hogyan teremt értéket vevõi számára?

Az eredmények körében:

  1. Milyen eredményt ért el a szervezet a klsõ vevõk elégedettsége révén?
  2. Mit ért el a szervezet a dolgozói elégedettség terén?
  3. Mit ért el a szervezet a helyi szükségleteinek és elvárásainak terén?
  4. Milyen eredményt ért el a szervezet a tervezett üzleti célok teljesítésében, pénzgy terén és egyéb módon az érdekeltek szükségleteinek és elvárásainak kielégítésében?

Az önértékelés módszere:

Minden tématerületet részterületekre bontanak, és konkrét kérdéseket fogalmaznak meg velük kapcsolatban.  A szervezeteknek azt kell vizsgálniuk és számszerûen értékelniük, hogy egyes tématerületekhez tartozó tevékenységeket hogyan végzik, tapasztalható-e folyamatos fejlõdés az adottságokban, és milyen eredményeket értek el az utóbbi 3-5 évben a kitûzött tervhez, és a versenytársak teljesítményéhez viszonyítva. A számszerû értékelés általában 0-tól 5-ig terjedõ skálán történik.

Az önértékelés során vizsgálni kell az adottságok és az eredmények közötti belsõ, ok-okozati összefüggéseket is. Így vizsglni kell, hogy az adottságok kritériumterületén belül alkalmazott módszerek milyen eredmények eléréséhez járultak hozzá, és fordítva: bizonyos elért eredmények mely adottságok tudatos és tervszerû érvényesítésével hozható sszefüggésbe.

Az önértékelés hozadéka:

  • mélyreható, alapos értékelõ jelentés, amely bemutatja a szervezet helyzetét a kijelölt területen és folyamatokban,
  • egy lista a szervezet erõsségeirõl, illetve fejlesztendõ területeirõl, ez utóbbiaknál a prioritások meghatározásával,</li>
  • számszerû értékelés, amely lehetõvé teszi a szervezet elõzõ idõszakhoz mért fejlõdésének figyelemmel kísérését a rendszeres idõközönként megismételt önértékelések alapján.

ISO 9001, ISO 14001 EMAS rendszerkiépítéshez, Nemezeti minõségdíj elnyeréséhez állami támogatás segítségével kérje ajánlatunkat itt!

 

Küldd el ismerősödnek!

>
Az Ön neve*
Az Ön email címe*
Ismerőse neve*
Ismerőse email címe*
Ellenőrzés*

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /var/www/clients/client1/web122/web/templates/consult/tpl.consultBlock.php on line 32
Online tanácsadás

Kérdező: aranyvirag7
Kérdés: Tisztelt Cím ! Egy IX. József Attila lakótelepi társasházban lakom. A nyílászáróim elavultak, szeretném kicseréltetni azokat, de a lakóközösség nem járul hozzá, hogy közösen fogjunk neki. A kérdésem az lenne, hogy egyedül pályázhatok - e nyílászáró cserére .
A Válasz: Itt olvasható


Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /var/www/clients/client1/web122/web/templates/dictionary/tpl.dictionaryBlock.php on line 32
Szakszótár

MMSZ

Magyar Marketing Szövetség. -Szervezi és összefogja a marketing területén dolgozókat -Állást foglal a marketing területet érintő kérdésekben -Kezdeményezi, koordinálja, szervezi tagjai összehangolt fellépését mindazon kérdésekben, amelyek a szakmával kapcsolatban felmerülnek -Kapcsola...