A Google Page Rank

cikkek marketing pályázat tanúsítás adatbank kapcsolat Ajánlatkérés
E-mail:
Jelszó:
Kulcsszó:
Hírek, információk, tanácsok Vállalkozásod fejlesztéséhez!
Neve:
Email:

 Az ISO 9001 és a minőségirányítási alapelvek várható változásai

Az új ISO 9001 szabvány várhatóan 2015-ben jelenik meg a következő menetrend szerint:

2013. június: a CD (Committee Draft: bizottsági tervezet) szavazásra bocsátása,
2014. április: a DIS (Draft International Standard: nemzetközi szabvány tervezete) szavazásra bocsátása,
2015. július: az FDIS (Final Draft International Standard: nemzetközi szabvány végső tervezete) szavazásra bocsátása,
2015. szeptember: a nemzetközi szabvány kiadása (ISO 9001:2015).

Előző Vissza a cikkek listájához Következő

A Google Page Rank

2008-03-11


Cikk ajánlása Mondja el véleményét Cikk myomtatása

Mi az a Google Page Rank, miért érdemes figyelnünk rá, hogyan növelhetjük, illetve hogyan kerüljük el, hogy csökkenjen? Errõl olvashatunk összefoglalót az alábbiakban.

Honlapkészítés és online PR internet marketing tanácsadó segítéségvel?  A hatékony  honlapkészítés titka az online marketing tanácsadás alapján készülõ honlap! Kérd ajánlatunkat itt!

A Google Page Rank

A kezdetek

A Page Rank a Google egyik alapítójának, Larry Pagenek az ötlete volt (az elnevezés is az alkotó nevébõl származik). A Page Rank valójában egy olyan algoritmus, amely egymásra hivatkozó dokumentumokhoz (mint amilyen a World Wide Web) egy számot rendel, amellyel az egymáshoz képesti fontosságukat lehet reprezentálni. Larry Page ezt az algoritmust a Stanford Universityn belüli kutatási projektként kezdte el kidolgozni, ahol késõbb csatlakozott hozzá a késõbbi Google másik alapítója, Sergey Brin is. A Page Rankrõl szóló szabadalom a Stanford University tulajdona.

A Page Rank mûködése

A Google Page Rank az oldalak relatív fontosságát 0-10-ig terjedõ skálán jelzi. A 10 a legfontosabb, a 0 pedig a legkevésbé fontos oldalakat jelenti. Fontos megjegyezni, hogy Page Rankje egy honlapon belül valamennyi aloldalnak van, és ezek természetesen különbözhetnek is.
A Page Rank kiszámítása az alapján történik, hogy egy adott oldalra hány link mutat. Minden egyes link szavazatnak számít, amelynek súlya is van: ez a kiinduló oldal Page Rankje.

Tehát egy 7-es Page Rankkel rendelkezõ oldalról származó hivatkozás jóval hasznosabb egy oldal szármára, mintha az egy 3-mas Page Rankû dokumentumról származott volna.
A teljes algoritmus persze jóval bonyolultabb ennél: pl. nem veszi figyelembe az adott linket, ha arra utaló jelek vannak, hogy a link megjelenéséért fizettek.
A Page Rank értéke azért fontos, mert a Google ezt használja a találatok
rangsorolásához: a magasabb ilyen értékkel rendelkezõ oldalak elõbbre sorolódnak a találatok listájában.

A Page Rank változása

Egy új lap felkerülésekor annak Page Rankje 0. Amint a Google keresõrobotja megtalálja és indexeli az oldalt, akkor kapja meg elõször értékét. Minél több link mutat az oldalra, annál magasabb lesz annak Page Rankje, tehát minél több értékes tartalom van az oldalunkon - amelyekre mások is hivatkoznak -, annál elõrébb kerül az a keresõkben.
Csökkenhet a Page Rank, ha fizetõs "link farm"-on talál a robot oldalunkra mutató hivatkozást. Ebben az esetben nem csak az adott oldalon levõ linkeket, hanem az összes többit sem veszi figyelembe, ami által csökkeni fog Page Rankünk.
Nem ajánlott az automatikus kommentelõ robotok használata sem oldalunk népszerûsítésére. Sok honlapmotor ugyanis a kommentek beérkezése után úgy módosítja az azokban szereplõ hivatkozásokat, hogy egy speciális html taget ad hozzá, amely jelzi a keresõrobotnak, hogy az adott link nem számít szavazatnak, tehát nincs befolyással az oldal Page Rankjére.
Valószínûleg igen feltûnõ, ha a keresõrobot többszázezer ilyen módon megjelölt hivatkozást talál. (Ez a tag egyébként a rel="nofollow", amelyet az MSN és a Yahoo keresõje is figyelembe vesz.)

Honlapkészítés és online PR internet marketing tanácsadó segítéségvel?  A hatékony  honlapkészítés titka az online marketing tanácsadás alapján készülõ honlap! Kérd ajánlatunkat itt!

Küldd el ismerősödnek!

Az Ön neve*
Az Ön email címe*
Ismerőse neve*
Ismerőse email címe*
Ellenőrzés*

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /var/www/clients/client1/web122/web/templates/consult/tpl.consultBlock.php on line 32
Online tanácsadás

Kérdező: aranyvirag7
Kérdés: Tisztelt Cím ! Egy IX. József Attila lakótelepi társasházban lakom. A nyílászáróim elavultak, szeretném kicseréltetni azokat, de a lakóközösség nem járul hozzá, hogy közösen fogjunk neki. A kérdésem az lenne, hogy egyedül pályázhatok - e nyílászáró cserére .
A Válasz: Itt olvasható


Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /var/www/clients/client1/web122/web/templates/dictionary/tpl.dictionaryBlock.php on line 32
Szakszótár

Affinitás marketing

Olyan marketing szemléletmód, amely a felhasználók azon csoportjára koncentrál, akik igazolhatóan érdeklődnek valamilyen terület iránt.