A vállalati minõségirányítás alappillérei (1.rész Vevõközpontúság)

cikkek marketing pályázat tanúsítás adatbank kapcsolat Ajánlatkérés
E-mail:
Jelszó:
Kulcsszó:
Hírek, információk, tanácsok Vállalkozásod fejlesztéséhez!
Neve:
Email:

 Az ISO 9001 és a minőségirányítási alapelvek várható változásai

Az új ISO 9001 szabvány várhatóan 2015-ben jelenik meg a következő menetrend szerint:

2013. június: a CD (Committee Draft: bizottsági tervezet) szavazásra bocsátása,
2014. április: a DIS (Draft International Standard: nemzetközi szabvány tervezete) szavazásra bocsátása,
2015. július: az FDIS (Final Draft International Standard: nemzetközi szabvány végső tervezete) szavazásra bocsátása,
2015. szeptember: a nemzetközi szabvány kiadása (ISO 9001:2015).

Előző Vissza a cikkek listájához Következő

A vállalati minõségirányítás alappillérei (1.rész Vevõközpontúság)

2008-03-11


Cikk ajánlása Mondja el véleményét Cikk myomtatása

A mai világban ahhoz, hogy egy vállalat egyáltalán mûködni tudjon rengeteg feltételnek kell megfelelnie. De egy valamire való vállalat nem csak mûködni akar, hanem a legjobb akar lenni a piacon. Akkor ehhez mit kell tennie?

 

A vállalati minõségirányítás alappillérei (1.rész Vevõközpontúság)

 ;

Ma már nem elég, hogy a cég minden szervezeti egysége összehangolt tevékenységet folytat és kiváló terméket vagy szolgáltatás dob a piacra. Ma már a vevõ az ÚR.

 

Amit a vásárló mond az szent és sérthetetlen, õ az aki diktálja az iramot és ha ezt nem tudjuk követni, akkor rövid idõn belül már nem is kell, mert nem lesz kit kiszolgálni…

 

A minõségirányítás

ebben nyújt segítséget, hiszen a vállalat valamennyi szereveti tevékenységét érinti, beleépül a vállalati folyamatokba, rendszerez és átláthatóvá tesz. A minõségügyi rendszerekre vonatkozó elõírásokat még 1987-ben az ISO 9000 sorozatok révén nemzetközi szabványban is elõírták, melyben rögzítették, hogy a minõségügyi rendszer milyen elemeket tartalmazzon.

 


Hiába már 1987-ben is tudtak valamit…A fõiskolán is azt tanítják, hogy mindig az a minõség, amit a vásárló annak tart. De hogyan tudjuk a vevõket magunkhoz csalogatni? Vagy a másik kérdés, ami talán még ennél is fontosabb, hogyan tudjuk õket megtartani. Azért hangsúlyozom, hogy fontosabb, mert köztudott tény a pareto elv alapján, hogy a vevõink 20%-a hozza a profitunk 80%-át. Tehát a kérdés még mindig fenn áll: hogyan lehet õket megtartani?

 

Hiába már 1987-ben is tudtak valamit…A fõiskolán is azt tanítják, hogy mindig az a minõség, amit a vásárló annak tart. De hogyan tudjuk a vevõket magunkhoz csalogatni? Vagy a másik kérdés, ami talán még ennél is fontosabb, hogyan tudjuk õket megtartani. Azért hangsúlyozom, hogy fontosabb, mert köztudott tény a pareto elv alapján, hogy a vevõink 20%-a hozza a profitunk 80%-át. Tehát a kérdés még mindig fenn áll: hogyan lehet õket megtartani?

A hagyományosan értelmezett termékjellemzõken túl ( specifikációk teljesítése, használhatóság, megbízhatóság, javíthatóság, könnyû kezelés) sokkal többet kell nyújtani nekik. Olyan tényezõkre is oda kell figyelni, mint a

  • határidõ: a teljesítés beleesik-e abba az idõintervallumba, amit a vevõ megfelelõnek tart
  • ár: Vajon érdemes volt megvenni? Nem volt túl drága? Úgy kell megtervezzük ezt a tényezõt, hogy ezek vagy az ezekhez hasonló kérdések fel se merüljenek a vásárlóban?
  • Front office személyzet: hiába a tökéletes áru, ha a személyzet nem tudja vagy nem akarja ezt elhitetni. Én sem vásárolnék vagy vennék olyan szolgáltatást igénybe, ahol nem törõdnek velem. Manapság annyi a konkurens cég!
  • Reklamáció: Ennek a kezelése még mindig a front office személyzet munkájához tartozik. Kényes téma. Hányszor jártunk már úgy, hogy bûbájosak voltak velünk eladáskor, de amikor vissza kellett mennünk, mert a tökéletesnek hitt áru még sem volt olyan tökéletes az eladó még azt is letagadta volna legszívesebben, hogy itt vásároltunk…


És még sorolhatnánk… Ugye, hogy nem is olyan egyszerû, pláne ha azt vesszük, hogy mindezek együttesen váltanak ki a vevõbõl megelégedést…  

Írta: Csiki Andrea (ICH Kft.)

 

Az elsõ és legfontosabb dolog a vevõközpontúság. 

 

Küldd el ismerősödnek!

Az Ön neve*
Az Ön email címe*
Ismerőse neve*
Ismerőse email címe*
Ellenőrzés*


Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /var/www/clients/client1/web122/web/templates/consult/tpl.consultBlock.php on line 32
Online tanácsadás

Kérdező: aranyvirag7
Kérdés: Tisztelt Cím ! Egy IX. József Attila lakótelepi társasházban lakom. A nyílászáróim elavultak, szeretném kicseréltetni azokat, de a lakóközösség nem járul hozzá, hogy közösen fogjunk neki. A kérdésem az lenne, hogy egyedül pályázhatok - e nyílászáró cserére .
A Válasz: Itt olvasható


Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /var/www/clients/client1/web122/web/templates/dictionary/tpl.dictionaryBlock.php on line 32
Szakszótár

védjegyoltalom

Védjegyoltalomban részesülhet minden olyan megjelölés (szó, szóösszetétel, betű, szám, kép, színösszetétel, sík vagy térbeli alakzat, hang vagy fényjel, vagy ezek együttes alkalmazésa), amely alkalmas áruknak és szolgáltatásoknak más áruktól és szolgáltatásoktól történő megkülönböztetésére.