A vállalati minõségirányítás alappillérei (2. rész A teljeskörûség)

cikkek marketing pályázat tanúsítás adatbank kapcsolat Ajánlatkérés
E-mail:
Jelszó:
Kulcsszó:
Hírek, információk, tanácsok Vállalkozásod fejlesztéséhez!
Neve:
Email:

 Az ISO 9001 és a minőségirányítási alapelvek várható változásai

Az új ISO 9001 szabvány várhatóan 2015-ben jelenik meg a következő menetrend szerint:

2013. június: a CD (Committee Draft: bizottsági tervezet) szavazásra bocsátása,
2014. április: a DIS (Draft International Standard: nemzetközi szabvány tervezete) szavazásra bocsátása,
2015. július: az FDIS (Final Draft International Standard: nemzetközi szabvány végső tervezete) szavazásra bocsátása,
2015. szeptember: a nemzetközi szabvány kiadása (ISO 9001:2015).

Előző Vissza a cikkek listájához Következő

A vállalati minõségirányítás alappillérei (2. rész A teljeskörûség)

2008-03-11


Cikk ajánlása Mondja el véleményét Cikk myomtatása

Teljeskörûség. Mit is jelent ez a szó? És egyáltalán miért olyan fontos, hogy alappillér legyen? Közelítsük meg a kérdést a vállalkozás oldaláról. A vállalat legfõbb célja a profitszerzés, minél több annál jobb elven. Ehhez természetesen még az az igénye is társul, hogy ez a siker hosszú távon egyenletesen mûködjön. Ezt a célt csak abban az esetben tudja elérni, ha a fogyasztó teljes mértékben elégedett. Teljes mértékben… Már egész jól haladunk a teljeskörûség fogalma felé.

 

 

 

Teljeskörûség. Mit is jelent ez a szó?

 

 És egyáltalán miért olyan fontos, hogy alappillér legyen? Közelítsük meg a kérdést a vállalkozás oldaláról. A vállalat legfõbb célja a profitszerzés, minél több annál jobb elven. Ehhez természetesen még az az igénye is társul, hogy ez a siker hosszú távon egyenletesen mûködjön. Ezt a célt csak abban az esetben tudja elérni, ha a fogyasztó teljes mértékben elégedett. Teljes mértékben… Már egész jól haladunk a teljeskörûség fogalma felé.

 

A vállalkozásnak egy olyan filozófiát kell kialakítania, ami kiterjed a termék vagy szolgáltatás minõsgét érintõ valamennyi tevékenységre:
- Marketingre
- Tervezésre
- Anyagbeszerzésre
- Folyamattervezésre
- Csomagolásra, tárolásra, szállításra
- Mûszaki szolgáltatásra
- Használat utáni selejtezésre, hulladék felhasználásra

Ez tehát azt jelenti, hogy nem elég kapun belül tökéletesen megszervezni tevékenységünket. Hiába a kiváló alkalmazotti gárda, ha beszállítóink pontatlanok, vagy ami még rosszabb megbízhatatlanok. A vevõi elégedettségbe, a végsõ megítélésbe a beszállítók vagy a szervizelést végzõk éppúgy beletartoznak, mint a kész áru.
Ha ezzel a lépcsõfokkal megvagyunk, és úgy érezzük, hogy teljesítettük, akkor mg mindig nincs vge…p>

A teljeskörûség tényleges érvényesülésének alapfeltétele, hogy

1. Az érintett fázisok, személyek folyamatosan kapcsolatban legyenek egymással, és az egész szervezetileg szabályozott rendszer keretében belül kerüljön megvalósításra
2. Az alkalmazottak munkája egymástól kölcsönösen függ, ezt a dolgozókban is tudatosítni kell.

Ha ez a két alapfeltétel nem teljesül, akkor rövid idõn belül bezárhatjuk kapuinkat, és már csak álmodhatunk arról a bizonyos üzleti sikerrõl… Az álmodozás roppant jó dolog, de ha meg tudjuk valósítani, az még jobb. És miért ne tudnánk!
Valljuk be, nem is tûnik olyan borzasztónak ez a teljeskörûség!  
 

Írta: Csiki Andrea (ICH Kft.)

Küldd el ismerősödnek!

Az Ön neve*
Az Ön email címe*
Ismerőse neve*
Ismerőse email címe*
Ellenőrzés*


Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /var/www/clients/client1/web122/web/templates/consult/tpl.consultBlock.php on line 32
Online tanácsadás

Kérdező: aranyvirag7
Kérdés: Tisztelt Cím ! Egy IX. József Attila lakótelepi társasházban lakom. A nyílászáróim elavultak, szeretném kicseréltetni azokat, de a lakóközösség nem járul hozzá, hogy közösen fogjunk neki. A kérdésem az lenne, hogy egyedül pályázhatok - e nyílászáró cserére .
A Válasz: Itt olvasható


Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /var/www/clients/client1/web122/web/templates/dictionary/tpl.dictionaryBlock.php on line 32
Szakszótár

vevőorientáció

Olyan gondolkodási mód és gazdálkodási gyakorlat, amely a vállalat minden döntését a vevő kívánságainak rendeli alá.