Problémamegoldó technikák

cikkek marketing pályázat tanúsítás adatbank kapcsolat Ajánlatkérés
E-mail:
Jelszó:
Kulcsszó:
Hírek, információk, tanácsok Vállalkozásod fejlesztéséhez!
Neve:
Email:

 Az ISO 9001 és a minőségirányítási alapelvek várható változásai

Az új ISO 9001 szabvány várhatóan 2015-ben jelenik meg a következő menetrend szerint:

2013. június: a CD (Committee Draft: bizottsági tervezet) szavazásra bocsátása,
2014. április: a DIS (Draft International Standard: nemzetközi szabvány tervezete) szavazásra bocsátása,
2015. július: az FDIS (Final Draft International Standard: nemzetközi szabvány végső tervezete) szavazásra bocsátása,
2015. szeptember: a nemzetközi szabvány kiadása (ISO 9001:2015).

Előző Vissza a cikkek listájához Következő

Problémamegoldó technikák

2008-03-11


Cikk ajánlása Mondja el véleményét Cikk myomtatása

Probléma, hiba minden területen felmerülhet. Az alábbiakban néhány problémamegoldó technikát mutatunk be, mely segítségével nemcsak a probléma megoldása kivitelezhetõ, hanem a felmerülés okának meghatározása is megvalósítható.

Problma:>

egy tárgy vagy egy rendszer meghibásodik, és ennek a hibának, meghibásodásnak az eredete ismeretlen.

Hiba:

a megkívánt szinttõl, színvonaltól való (teljesítménybeli) eltérés (alulteljesítés, hézag a teljesítményben)

Problémamegoldás:

ok-okozati összefüggés keresése, vissza a kiindulási alaphoz, majd megoldás keresése. A problémamegoldás akkor hatékony, ha csoportosan végzik.

Ishikawa vagy halszálka diagram:

  • segít abban, hogy az ok kiderítésekor nem vonja el a figyelmet a probléma kialakulásának története
  • az okokra és nem a tünetekre fordítja a figyelmet

A módszer:

a diagram elkészítése csoportos, ötleteléssel kell elõhívni a kérdéseket és válaszokat.

A halszálka elkészítése: fej a probléma, a szálkák az okok. 5 fõ szálka: a munkaerõ, az anyag, a rendszer (módszer), munkaeszközök, munkakörnyezet.

Kérdések:

  • mi okozhatja a problémát. Ha fõ okcsoportokat találunk, azokat megjelöljük.
  • újabb kérdést teszünk fel egyenként, hogy mi okozta ezt vagy ezeket.
  • több lépésben lehet eljutni a végsõ okokig, amelyek kiderítése közel visz a megoldáshoz.

 

Brainstorming (ötletroham):

 A csoport rövid idõ alatt hozhat létre sok ötletet egy probléma megoldására, a probléma okának felderítésére. 5-7 fõ, kb. 15 percig ad ötleteket.

  • fejleszti a nyitott gondolkodást
  • mindenkit megmozgat

Szóbeli változat:

  • kérdés érthetõ megfogalmazása
  • minden csapattag egymás után elmondja az ötletét: kinevetni, bírálni nem szabad
  • minden ötletet jól láthatóan fel kell írni
  • a tagok addig mondják egymás után az ötleteiket, amíg mindenki nem „passzol”
  • a lista átnézése, a többszörös elõfordulások törlése
  • az ötletek értékelése

Írásbeli változat (affinitás diagram):

  • kérdés érthetõ megfogalmazása
  • mindenki felírja a saját minél több ötletét 1-1 öntapadós cédulára
  • beszélgetés nélkül mindenki csoportosítja a saját ötleteit
  • ötletcsoportok közös kialakítása

Küldd el ismerősödnek!

Az Ön neve*
Az Ön email címe*
Ismerőse neve*
Ismerőse email címe*
Ellenőrzés*

Kapcsolódó tartalom a Vállalkozás fejlesztési portálon:


Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /var/www/clients/client1/web122/web/templates/consult/tpl.consultBlock.php on line 32
Online tanácsadás

Kérdező: aranyvirag7
Kérdés: Tisztelt Cím ! Egy IX. József Attila lakótelepi társasházban lakom. A nyílászáróim elavultak, szeretném kicseréltetni azokat, de a lakóközösség nem járul hozzá, hogy közösen fogjunk neki. A kérdésem az lenne, hogy egyedül pályázhatok - e nyílászáró cserére .
A Válasz: Itt olvasható


Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /var/www/clients/client1/web122/web/templates/dictionary/tpl.dictionaryBlock.php on line 32
Szakszótár

védjegyoltalom

Védjegyoltalomban részesülhet minden olyan megjelölés (szó, szóösszetétel, betű, szám, kép, színösszetétel, sík vagy térbeli alakzat, hang vagy fényjel, vagy ezek együttes alkalmazésa), amely alkalmas áruknak és szolgáltatásoknak más áruktól és szolgáltatásoktól történő megkülönböztetésére.